kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت خبر داد

شل و یونان بزرگترین بدهکاران نفتی ایران

ایران از خریداران خارجی نفت از جمله یونان و شرکت انگلیسی شل، چهار میلیارد دلار طلب دارد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به طلب چهار میلیارد دلاری ایران از خریداران خارجی نفت گفت: یونان و شرکت انگلیسی شل، بزرگترین بدهکاران نفتی ایران هستند.سید محسن قمصری درباره وضعیت تولید نفت کشور اظهار کرد: براساس برنامه روزانه سه میلیون و 500 هزار بشکه نفت در کشور تولید می‌شود.
وی با اشاره به فروش نفت به ترکیه گفت: هم‌اکنون ایران بطور متوسط روزانه 100 تا 115 هزار بشکه نفت خام به ترکیه صادر می‌کند.
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ایران، قرارداد فروش نفت مادام‌العمر با ترکیه دارد ادامه داد: ایران در شرایط فعلی به صورت مستقیم به اروپا نفت نمی‌فروشد، البته بعضی از مشتریان از ایران نفت می‌خرند و محموله‌ها را جابه‌جا می‌کنند.به گفته قمصری، براساس سهمیه‌ای که به شرکتهای خریدار ما اعلام شده است، قاعدتاً باید در همان حد صادرات داشته باشیم و هم‌اکنون همان کار را می‌کنیم. قراردادهای رسمی و بلندمدتی که صحبت شد، در حد همان سهمیه است و بیش از آن قطعاً نیست.
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با یادآوری اینکه هم اکنون زیر یک‌میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کنیم، اظهار داشت: اما اگر اروپایی‌ها نفت ما را بخواهند میزان صادرات نفت ایران قابل افزایش است. اروپایی‌ها می‌دانند که نفت ایران قابل اتکا است و می‌توانند روی آن قسم بخورند. آنها هم علاقه‌مند هستند نفت ایران را دریافت کنند.