kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دولت یارانه بدهد قیمت شیر تغییر نمی‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که قیمت جدید شیر هنوز نهایی نشده گفت: شاید با اختصاص یارانه از سوی دولت تغییر قیمتی در مورد شیر به‌وجود نیاید.

حسن رکنی در جمع خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف نهایی قیمت شیر گفت: خوشبختانه نگاه حمایتی دولت در انتهای سال 92 موجب شده که در 4 ماه گذشته یارانه‌ای از منابع دولتی به آن اختصاص یابد و استمرار تولید را به شکلی برای تولیدکنندگان اقتصادی کند.
رکنی اضافه کرد: طبیعتا با شروع سال جدید تولیدکنندگان ما انتظار دارند این تولید به شکلی برایشان اقتصادی شود. ما زیرساخت‌ها و دام‌های مولد خیلی خوبی در زمینه تولید شیر در سطح کشور داریم که به هر شکل ممکن باید آنها را حفظ کنیم.
رکنی با بیان این که تولید شیر در دنیا بین 730 تا 750 میلیون تن است تصریح کرد: ما قائل به این میزان نیستیم و اعتقاد داریم باید حمایت‌های جدی که از تولیدکنندگان می‌شود بتوان تولید و مصرف سرانه در کشور را افزایش داد.
وی تاکید کرد: به همین دلیل این موضوع در برنامه کاری دولت قرار گرفته جلساتی در این زمینه تشکیل شده و امیدوار هستیم به زودی بتوانیم قیمت نهایی این کالا را که مورد تایید دولت قرار گرفته به اطلاع تولیدکنندگان برسانیم.
رکنی با بیان این که تولیدکنندگان با همان نشاط قبلی به تولید خود ادامه می‌دهند تصریح کرد: تولید باید حتما اقتصادی باشد و طبیعتا افزایش هزینه‌هایی که ما در سال جاری داشتیم مانند سایر بخش‌ها باید برای تولید شیر در نظر گرفته شود و در نهایت یک رقم منطقی برای آن اعلام گردد.
رکنی با تاکید بر این که تولیدکنندگان ما به دنبال گران‌‌فروشی خارج از قاعده‌ای که دولت مجوز می‌دهد نیستند گفت: تولیدکنندگان به دنبال این مسئله هستند که قیمت شیر به شکل عادلانه تعیین و یک سود عادله برای آن در نظر گرفته شود. به نظر می‌رسد جای نگرانی در استمرار تولید نیست.
رکنی در پاسخ به این پرسش که میزان افزایش قیمت شیر چقدر خواهد بود تصریح کرد: چون این عدد هنوز در دولت نهایی نشده بنده نمی‌توانم آن را اعلام کنم.
وی افزود: مقدمات این کار فراهم و نتیجه نهایی به دولت محول شده اما چون افزایش قیمت هنوز نهایی نشده فعلا نمی‌توان در این مورد اظهارنظر کرد.
معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد  کشاورزی اضافه کرد: تنش و استرس زیادی از این جهت نداریم و شاید با یارانه‌ای که دولت به این مسئله اختصاص بدهد اصلا تغییر قیمتی به وجود نیاید.