kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

وقتی روزنامه زرد، به کیهان ناسزا می‌گوید! (خبر ویژه)

بار دیگر یکی از رسانه‌های زرد که در ترویج فرهنگ لمپنیسم فعال است برای مطرح شدن و جدی انگاشته شدن، به روزنامه «کیهان» ناسزا گفت!
این روزنامه که  خودش را «بانی» سینما می‌داند، روز گذشته یادداشت بلند بالایی را علیه روزنامه کیهان به نقل از سایت «عصر ایران» منتشر کرد. البته منبع این یادداشت، یکی از سایتهای زنجیره‌ای است. سایتی که چندان جدی گرفته نمی‌شود و لابد برای جلب توجه، این چنین به کیهان ناسزا گفته است.
 نکته قابل تأمل این است  روزنامه‌ای که سردبیر سابقش بابک.غ مجرم فراری است، از فیلمساز بهایی حمایت می‌کند، جشن روز تولد فیلمسازان ضد انقلاب را برگزار می‌کند و ... حالا به روزنامه کیهان تهمت می‌زند! همین روزنامه، معمولا نظرسازی را به جای نظرسنجی به خورد مخاطب‌های خود می دهد، برای خواننده‌های همجنس‌گرا و فاسد صهیونیستی تبلیغ می‌کند. این روزنامه در شماره دیروز خود از برخی هنرپیشه‌های زن فراری به عنوان بهترین بازیگر زن سینما یاد کرده است.
البته خبرگزاری دولتی ایسنا هم که با پول بیت‌المال منتشر می‌شود، همین یادداشت را منعکس کرده است.
در بخشی از این یادداشت با دفاع از مسعود کیمیایی از وی به عنوان یک فیلمساز غیردولتی یاد کرده است، در حالی که کیمیایی همواره از حمایت‌های دولت‌های هاشمی، خاتمی و حتی احمدی‌نژاد برخوردار بوده و فیلم سلطان وی در دوران اصلاحات با پشتیبانی «سعید امامی» (چهره معروف امنیتی) ساخته شد و سینا مطلبی (دستیار کیمیایی و همکار فعلی BBC) سال 1377 مقاله مفصلی را در ماهنامه گزارش فیلم درباره ارتباطات پنهان کیمیایی با چهره‌های مشکوک امنیتی منتشر کرد.
گفتنی است درباره یادداشت بی‌سند و سراسر اهانت‌آمیز و کذب یاد شده سخن بسیار است اما چند نکته: اولا، رسانه‌هایی که دستانشان از استدلال و سند خالی است رو به ناسزاگویی و تهمت‌زنی می‌آورند. دوم؛ حمایت از عناصر مسئله‌دار با خط بطلان کشیدن به گذشته‌شان، یک شیوه عوامانه و بی‌صداقتی در برابر مخاطب فهیم است. سوم؛ دانسته‌های کیهان از عناصری که فرهنگ را عرصه لومپنی و جاهل‌بازی خود قرار داده‌اند. تنها محدود به «تاریخ ازدواج‌شان» نیست، در صورت اصرار لومپن‌های مطبوعات، می‌توان نشان ‌داد که دامنه دانسته‌ها تا کجاست که در آن صورت کار را بر خود دشوار می‌کنید!
و بالاخره شایان ذکر است این روزنامه در دولت گذشته باحمایت معاونت سینمایی وقت از سیاست‌های سینمایی دولت گذشته و این دوره نیز به حمایت از سیاست‌های فعلی سینمایی دولت کنونی حمایت می‌کند و مثل همیشه  نعل وارونه می‌زند.