kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵

خستگی به خاطر 10 صبح سرکار رفتن و در برنامه‌ها شرکت نکردن؟!(خبر ویژه)

یکی از توجیهاتی که درباره اشتباه رئیس جمهور در ارائه آمار اشتغالزایی در فضای مجازی از سوی وزیر ارتباطات اعلام شد، خستگی او در ساعت 10 صبح بود؛ موضوعی که با روایت برخی از حامیان قدیمی و کنونی ایشان همخوانی ندارد.





به گزارش جهان نیوز، روحانی در جمع مدیران دولتی اشتغال ایجاد شده در فضای مجازی در سال گذشته را 2 میلیون نفر اعلام کرد. سخنانی که ساعت 10 صبح گفته شد ولی آذری جهرمی اعلام کرد ارائه آمار اشتباه از سوی رئیس‌جمهور به خاطر خستگی و اشتباه لفظی بوده است. به هر حال آنچه در ماه‌های اخیر از سوی برخی از حامیان قدیمی و فعلی روحانی درباره نحوه کار و زندگی وی اعلام می‌کنند، بسیار بعید به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور در سخنرانی پیش از ظهر خود خسته بوده باشد.
در همین رابطه، حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال 92 شمای کلی از یک روز کاری رئیس‌جمهور ارائه داده است. حسین دهباشی در توئیتی نوشته است: «شما اگر ساعت ده می‌آمدید سرکار، ظهر خواب میان‌روزی داشتید، نماز مغرب تشریف داشتید منزل، روزهای تعطیل هم که تعطیل، خسته نمی‌شدید؟ شما اگر اغلب وزرایتان را جز در جلسه هیئت دولت، سالی یک بار هم نمی‌دیدید،  خسته نمی‌شدید؟»
اما درباره وقت نداشتن رئیس جمهور برای ملاقات با وزرای کابینه، گزارش‌های متعددی منتشر شده که دولتمردان نیز به تکذیب آن نپرداخته‌اند. عدم حضور روحانی در برخی از جلسات نیز جای تردید و سؤال است. نهادهای حاکمیتی و سیاستگذاری مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مجمع تشخیص مصلحت و... به خاطر عدم حضور رئیس‌جمهور در فرآیندهای تصمیم‌گیری دچار اختلال هستند. انتقاد از این رویه، صدای برخی از اعضای این تشکیلات را نیز درآورده است. پورابراهیمی؛ نماینده مجلس با انتقاد از عدم حضور رئیس‌جمهور و وزرای دولت در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در 21 فروردین ماه سال جاری گفته بود: «رئیس‌جمهور باید برای یکی از مسئولان اجرایی کشور به عنوان نماینده ویژه‌اش حکم بزند تا در جلسات ستاد حضور پیدا کند اما از ابتدای دولت تدبیر، نه شخص رئیس‌جمهور و نه نماینده ویژه وی در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.»
شرکت نکردن روحانی در جلسات مربوط به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دغدغه برخی از اعضای این دو نهاد است. عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفته است: از زمانی که آقای روحانی رئیس‌جمهور شده است تاکنون، نه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه در شورای عالی فضای مجازی، جلسه‌ای هیچ‌گاه با ریاست نایب رئیس که آقای «علی لاریجانی» است، اداره نشده در حالی که طبق آیین‌نامه اگر رئیس نباشد، نایب رئیس می‌تواند جلسات را اداره کند.»
موضوع زمانی جالبتر می‌شود که دسترسی به رئیس‌جمهور برای اعضای کابینه و مدیران ارشد دولتی نیز همچون هفت‌خوان رستم سخت و گاهی مواقع غیرممکن است. احمد توکلی چندی پیش به موضوع عدم دسترسی وزرا به رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: «مدتی پیش یکی از مشاورین آقای رئیس‌جمهور را به جهت طرحی که در حال اجرا بود، دیدم و توصیه کردم که برای رفع مشکلات و کاهش انتقادات، اشکالاتی که در اجرای طرح وجود دارد را به رئیس‌جمهور منتقل کنید اما در کمال تعجب پاسخی که شنیدم این بود؛ رئیس‌جمهور به ما وقت ملاقات نمی‌دهد. مدتی پیش هم یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد.»