kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
آیت‌الله نظری‌مازندرانی:

همه باید از آمر به معروف دفاع کنند

آیت‌الله میرزا عبدالله نظری مازندرانی در بخشی از سخنان خود که روز شنبه پس از درس در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی مشهد ایراد شد بر لزوم برخورد با مفاسد و حمایت از نیروی انتظامی تاکید کردند.





امام حسین را گفتند بیعت با یزید فرمود مثل منی بیعت با مثل یزیدی؛ هیهات منا ‌الذله، هرگز. نفرمودند «من»، فرمودند «مثل منی» سعی کنید مثل امام حسین باشید و این حالت مبارزه در طلاب در روحانیون نسبت به بدعت‌ها باید باشد.
حیف و امان از اینکه شما بزرگواران در مشهد باشید و در برج سلمان بیایند رقص مختلط زن و مرد، دختر و پسر حریم قدس امام رضا را مورد هتک قرار دهند هتک حرمت امام رضا شده از اینجا جوانان خوب و غیرتمند ما می‌روند سوریه با ایادی حکومت‌های گمراه می‌جنگند برای حفظ حریم حضرت زینب و چرا شما در مشهد ساکت نشسته‌اید، که بیایند در حریم امام رضا این وضعیت اختلاط زن و مرد؛ حجاب از سر بردارند روسری از سر بیندازند آن هم در کنار مضجع شریف و نورانی
حضرت رضا، بدن مطهر معصوم در این شهر است حوزه علمیه است اینجا، علماء اینجا هستند.
تعجب است از علماء چرا ساکت نشسته‌اند نه بیانیه می‌دهند نه صحبتی می‌کنند تا دشمن بداند حریم دین و ولایت مدافع دارد. بعضی از اعاظم که به جهت تعظیم شعائر به میدان می‌آیند شایسته بود که در امر عظیم‌تر که هتک حرمت معصوم مدفون به ارض طوس بود به میدان می‌آمدند.
آقا امام حسین می‌فرمایند افراد در برخورد با دشمن سه دسته‌اند یک دسته از افراد همان سپاهی دشمن را که می‌بینند قلع و قمع‌اش می‌کنند نمی‌گذارند نفس بکشد، آتش را در نطفه خفه می‌کنند یک دسته هستند می‌گذارند دشمن روبروی آنها قرار بگیرد آن وقت دفاع می‌کنند دسته دیگر صبر می‌کنند دشمن بیاید گریبان آنها را بگیرد، حالا می‌خواهد دفاع کند.
دشمن آمده در شهر ما این کار را می‌کند، آن وقت این انقلاب مقدس جمهوری اسلامی که چندین هزار شهید داده‌ایم برای اینکه اسلام مستحکم بشود برای اینکه دین و دیانت برقرار باشد. آن‌هم در شهر مذهبی مشهد کنار حرم امن رضوی در برج سلمان بیایند این وضعیت را به وجود بیاورند، حالا اگرچه در تهران در برج میلاد یک غلطی کردند و فسادی برپا کردند معنی ندارد منتقل بشود به مشهد کنار حرم امن علی بن‌ موسی‌الرضا. سکوت جایز نیست آقایان، هر کس می‌تواند باید به مقدار خودش جلوی مفاسد را بگیرد.
 در حدیث اصول کافی می‌فرماید اگر کسی بدعتی را ببیند و ساکت بنشیند و اقدام نکند لعنت خدا بر او باد که چرا اقدامی نکرده است. علمای ما، اهل قلم و رسانه، مسئولین، بیان دارند قلم دارند اختیاراتی دارند اقدام کنند. جلوی این مفاسد را بگیرند. بعضی جلوی مفاسد را که نمی‌گیرند هیچ بلکه یک شخصی هم مثل خانمی که در پارک تهران می‌خواهد بیاید جلوی مفسده‌ای را بگیرد امر به معروف می‌کند نهی از منکر می‌کند همه به او حمله می‌کنند یک نفر نیست از نیروی انتظامی دفاع بکند این وظیفه شرعی و قانونی اوست، مامور رسمی مملکت بوده است نهی از منکر کرده است از ناهنجاری اجتماعی جلوگیری کرده است. همه بیانها و فضای مجازی علیه این مامور انتظامی است. این کار مدافع نیاز دارد.
در راه دین از حرف دیگران نباید ترسید. خب اگر امروز این را تعلیق کنند فردا آن را بازداشت کنند دیگر کسی امر به معروف نمی‌کند نهی از منکر نمی‌کند. همه ساکت نشسته‌اند که چه بشود حرف بزنند آقایان علماء، بیانیه بدهند. علماء، شما طلاب.
در این شهر ما یک امام‌جمعه دلسوز و محترم، آقای علم‌الهدی فقط علم را بلند کرده است. از ایشان باید حمایت کرد از ایشان باید پشتیبانی کرد در این مسائل، شهر مشهد شهری نیست که بیایند اینجا ارکستر برگزار کنند. زن و مرد بزنند و بکوبند و برقصند از امام رضا خجالت نکشند. حریم قدس معنوی امام رضا را شکستند. قدیم می‌گفتند مشهد مقدس، در آدرس‌ها می‌نوشتند مشهد مقدس. قداست از بین می‌رود معنویت از بین می‌رود لذا نباید طلاب و سربازان امام زمان در اینجا ساکت بنشینید. به هر مقداری که می‌توانید جلوی مفاسد را بگیرید.