kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

سپاه نورچشمی امام و امت

محمدهادی صحرایی

لايَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدينَ دَرَجَهًًْ وَ كُلاًّ وَعَدَ الله الْحُسْنى‏ وَ فَضَّلَ اللهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً(1)
روزهای اول انقلاب اسلامی است و مردم غرق در شور و شادیِ پیروزی‌اند و در آزادی از استبداد و تحجر شاهنشاهی، سینه از دود و غبار خفقان، صاف می‌کنند و نفس می‌کشند. امت، یک یکِ سنگرهای اداره کشور را به نام خودباوری فتح می‌کنند و دورتادور امامشان حلقه زده‌اند و برای ادامه انقلابِ خود، برنامه می‌ریزند و با شوق روزگار می‌گذرانند. کشور را باید ساخت و جان‌ها را پرداخت. امام می‌گوید و امت می‌شنود و به کار می‌بندد و زندگی آبرومندانه رونق می‌گیرد. به ظاهر همه چیز بر وفق مراد است اما. اما دشمنانی که سفره چرب و شیرین خود را برچیده و دیوار کوتاه ایران را پُر پَرچین و پاسبان می‌بینند، برای بازگشت به ایران و برگشت ورق، نقشه می‌کشند. نقشه‌هایی که هرکدام به تنهایی کافی است تا قدرت‌هایی چون شوروی را متلاشی کند، چه رسد به انقلاب نوپای مردم دست خالی ایران.
امام که رهبر مقتدر و مدبر انقلاب اسلامی بود و از شیطنت دشمنان آگاهی داشت، پیش از شروع فتنه‌ها برای آنها چاره‌اندیشی کرد و با صدور دستور تشکیل رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت سال1358، موتور پیشران انقلاب را روشن نمود و کشتی نجاتی را در دریای پرتلاطم جهان به آب انداخت که چهل سال است مأمن و مأوای هر مظلوم به ستوه آمده است و قرار است چون کشتی نوح، نجاتبخش انسانیت و فضائل باشد و وظیفه پیش‌روندگی و پیش‌برندگی انقلاب را بر دوش گیرد. سپاه پاسداران، مجموعه‌ای از مؤمنین به انقلاب خمینی کبیر است که باید در کنار آبادکردن ویرانه‌ها، زنجیر از دست و پای عقل‌های مستضعف دربند فراعنه باز کند و پنبه‌های ابوجهل را از گوش مردم جامانده در تاریخ برگیرد و پیام رهایی‌بخش «قولوا لااله الاالله تفلحوا» را به آنها بنیوشاند و مظلومان و محرومان مانده در زیر چکمه شیاطین، بشنوند کین بانگ آزادی است کز خاوران خیزد/ فریاد انسان‌هاست کز نای جان خیزد.  
 موج فتنه‌ها یکی پس از دیگری بلند می‌شدند و سر به کشتی می‌کوبیدند که جدایی‌طلبان اقوام ایرانی، کارشکنی نفوذی‌ها، برافروختن جنگ تحمیلی، ترورها و فتنه منافقین خلق و گروهک‌های معاند پیکار و فرقان و کومله و دموکرات و ... که همگی شفیره‌های استکبار جهانی بودند و هرکه را که نمی‌پسندیدند و هرچه که نمی‌فهمیدند را تکفیر و تفسیق می‌کردند و شکنجه و ترور و تکه‌پاره کردن 17000 بی‌گناه باشرف، در کنار 300 هزار شهید و جانباز جنگ تحمیلی و انهدام زیرساخت‌های کشور و اخلال در خدمت‌رسانی انقلاب و ... گوشه‌ای از آن فتنه‌هاست. امروز اگر وحشت داعش و النصره و فیلق و سایر توله موش‌های صهیون، آرامش جهان را به هم زده و ذهن مردمان را مشغول نموده است، مردم ایران چهل سال پیش زنده‌سوزی و سربریدن مردم کوچه بازار توسط منافقین و کومله را دیده است و همان زمان هم، هم حقوق بشر لال بود و هم صلیب سرخ، کر. سازمان ملل متحد هم از همه بدتر. و ملت ایران تنها امیدشان به خدای آسمان‌ها بود. ما را ز سر بریده می‌ترسانند احمق‌ها؟
از همان بدو تولد، سپاه سخن امامش را برچشم گذاشت و به دشمن اعتماد نکرد و آمریکا را شیطان بزرگ دانست و از میان جوانان مستعد وطن به نیروسازی مشغول شد و کارها را با اعتماد به آنها سپرد و شعار ما می‌توانیم را سرلوحه خود قرار داد. نتیجه آن مدیریت جنگ و تأمین آرامش کشور شد و پس از آن نیز کارش جهادِ آبادانی شهرها و کوره دهات‌های کشور، به دور از هیاهو و افتتاح‌های چندباره بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که متشکل از مخلص‌ترین فرزندان ملت بود و هست، هر روز، یک سال بزرگ‌تر و باتجربه‌تر می‌گردید و این خاصیت فرزندان انقلاب است که زود بزرگ می‌شوند. آنها بر مؤمنانِ خانه‏نشين زيان‏ نديده برتری دارند چراکه مجاهدانى‌اند كه با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى‏كنند و خداوند، كسانى را كه با مال و جان خود جهاد مى‏كنند بر خانه‏نشينان مزيّت بخشيده و همه را وعده پاداش نيكو داده و مجاهدان را بر خانه‏نشينان با پاداشى بزرگ، برترى بخشيده است.
حضرت امام خمینی رحمه‌ًْالله علیه، به مناسبت میلاد امام حسین علیه‌السلام، از سال 58 به بعد، سوم شعبانِ هر سال را به نام پاسدار نامگذاری نمودند تا همان‌گونه که سیدالشهداء با هجرت و جهاد خود و عزیزانش، از حیات و سلامت اسلام دربرابر مرگ و انحراف پاسداری کرد، پاسداران نیز پاسدار اسلام از انحطاط و انحراف باشند که آنها در اصل» اَلحافِظُونَ لِحُدُودِ الله»‌اند و باید پیام انقلاب اصیل اسلامی را به گوش جهان برسانند. که الحق والانصاف رساندند. پیروزی‌های مکرر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تکثیر امنیتِ درون و بیرون مرزهای ایران با ایجاد هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های شگفت‌آورش در عراق و سوریه که دشمنان غدار را به نفس نفس انداخته، از نمونه‌های اخیر آن است. این نسخه شفابخش امام اگر در عرصه‌های مختلف انجام می‌شد ما اکنون در کنار چهره موفق و درخشان قاسم سلیمانی نظامی، قاسم سلیمانی‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و قضایی نیز داشتیم و می‌توانستیم طعم امنیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و قضایی را نیز به مردم بچشانیم.
اگر مدیران گردنه احد، به جای ریاست، با مسئولیت‌پذیری، به دنبال تجربه موفق سپاه باشند شاهد حجم تخلفات و تقلبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و قضایی نخواهیم بود. اگر فرهنگِ کارِ شرافتمندانه و جهادی و پاک، در کشور حاکم شود، مسئولین به خفت اشرافیگری، تفاخر نمی‌کنند و برای دوروز ریاست به دوز و دروغ مبتلا نمی‌شوند،4 هزار آقازاده رانت‌خوار و مدرک به دست بی‌سواد، در دامن اجنبی تربیت نمی‌شوند، مسببان «تقریباً هیچ» 5 ساله، به جای شرمندگی و عذرخواهی، دم از برجام 2و 3 نمی‌زنند، چشم نمایندگان مردم برای قیام و قعود به منافع ملت است نه مطامع احزاب، قضات برای رساندن مظلومین به حقوقشان شب و روز خود به هم می‌دوزند، روحانیون و دانشگاهیانی که عمری از بیت‌المال ارتزاق کرده‌اند، برای فرهنگ، همچون فرزانگان خواب از چشمشان می‌رود ... و مردم عزیز نیز امر به معروف و نهی از منکر را یک ضرورت حیاتی و اجتماعی می‌دانند و... . امسال؛ فرمان هشت ماده‌ای به سران قوا 17 ساله و اقتصاد مقاومتی 8 ساله می‌شود و ...، نور به قبر بهشتی و رجایی و دیالمه و آیت و امثالهم که جای خالیشان حس می‌شود.
امسال که روز ارتش و سپاه و اعیاد شعبانیه همه جمعند، ای‌کاش بیش از پیش به فکر دفاع از دین و میهن و دستاوردها باشیم و قدر گوهر‌ها را بدانیم و امنیت را ارج نهیم که کیمیای امروزه است. آفت‌زدگانی که سپاه خار چشمشان شده و در تداومش مشککند، چشم باز کنند و ببینند در جهانی که فرانسه مهد حقوق و بریتانیای مهد ملکه و آمریکای مهد بوفالو و ترامپ با پول گاوِسعود شیرده، چون کلب و کفتار بی‌گناهان را می‌درند، تنها راه رسیدن به صلح، دیپلماسی مقاومت است، نه خوف و خنده. آنها که اسلام را نمی‌شناسند لااقل ایرانی باشند و ببینند که اگر امروز به فضل الهی، پوزه صهیون را در سرزمین خودش در دست گرفته‌ایم، با اراده سپاه و مدافعان حرمی است که برای صلح می‌جنگند و اگر امروز ده سپاه، همرزم سپاه تنهای دیروز است، به خاطر پایبندی به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است و سپاه نورچشمی ملت، نور قبر امام راحل و نور قلب امام حاضر است و تا ستون خیمه شیطان ضربت دو سه موشک فاصله دارد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- سوره نساء، آیه 95