kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

اتهام‌پراکنی حقوق بشری علیه ایران در گزارش وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود اتهامات بی‌پایه علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش فارس «جان سالیوان»، سرپرست وزارت خارجه آمریکا هنگام انتشار این گزارش از ایران، چین، روسیه و کره شمالی به عنوان حکومت‌های «قابل سرزنش از لحاظ اخلاقی» نام برد و مدعی شد این کشور به صورت روزانه قوانین حقوق بشر را نقض می‌کنند.
وی مدعی شد: «جان سالیوان، سرپرست وزارت خارجه آمریکا: دولت‌های چین، روسیه، ایران و کره شمالی به صورت روزانه مبانی حقوق بشر را نقض می‌کنند و بنابراین، عامل بی‌ثباتی هستند.»
از گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها انتقاد به عمل آمده است.
گزارش حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۷ بار دیگر بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی-اجتماعی و زمینه‌های مذهبی یکی از محورهای اتهام‌پراکنی علیه ایران را عدم توجه به آنچه حقوق هم‌جنس‌بازان خوانده شده قرار داده است.
دولت ترامپ برای اظهار نظر درباره حقوق بشر جایگاهی ندارد
گفتنی است خبرنگار آمریکایی در نشست خبری توجیه گزارش سال 2017 وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر جهانی گفت با توجه به حمله رئیس‌جمهوری آمریکا به رسانه‌ها و منع مسافرتی علیه پیروان یک دین، این دولت در جایگاهی نیست که از دیگر کشورها بخواهد تا آزادی و احترام به رسانه‌ها حفظ شود.
به گزارش ایرنا، این خبرنگار آمریکایی روز جمعه در نشست خبری از مایکل کوزاک سفیر اداره دموکراسی، حقوق بشر و نیروی کار وزارت خارجه آمریکا پرسید: چطور می‌توانید برای حقوق بشر نمونه‌ای باشید وقتی که رئیس‌جمهور آمریکا به رسانه‌ها حمله می‌کند و در عین حال گزارش شما می‌گوید که آزادی و احترام به رسانه‌ها باید حفظ شود؟
وی ادامه داد: منع مسافرتی علیه پیروان یک دین نیز نمونه‌ای از کارهای این دولت است که نشان می‌دهد این دولت در جایگاهی نیست که بخواهد چنین مواردی را از کشورهای دیگر بخواهد.
خبرنگاران در سؤالات خود به تضاد در رفتار و صحبت‌های دولت دونالد ترامپ ‌اشاره کرده و پرسیدند که چگونه از کشورهای دیگر می‌خواهید به ارزش‌های حقوق بشر احترام بگذارند وقتی در صحبت‌های رئیس‌جمهور رسانه را دشمن مردم معرفی می‌کنید و به تمامی این ارزش‌ها در صحبت‌های خود حمله می‌کنید؟
آنها پرسیدند زمانی که مردم می‌خواهند به آمریکا به عنوان نمونه حقوق بشر نگاه کنند باید به این گزارش و صحبت‌های شما از این تریبون نگاه کنند یا به دوستی رئیس‌جمهوری با کسی همچون عبدالفتاح السیسی در مصر و حمایت از دولت‌های کودتایی؟