kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

حوادث کوتاه از کشور

شلیک به محیط‌بانان
اهواز – فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: تیم سه نفره‌ای شامل رئیس پارک ملی دز و دو نفر از محیط‌بانان مشغول گشت‌زنی در رودخانه دز بودند که با کمین صیادان غیرمجاز مواجه شده و مورد اصابت گلوله اسلحه جنگی قرار گرفتند.
احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: در این تیراندازی‌ها، هر سه نفر عوامل سازمان محیط زیست، دو نفر از ناحیه کتف و یک نفر از ناحیه دست مجروح شدند.
گفتنی است، صیادان غیرمجازی که اقدام به تیراندازی کرده‌اند سریعاً از محل متواری شده‌اند اما تلاش‌ها برای پیدا کردن و دستگیری آن‌ها ادامه دارد.
کشف اشیای عتیقه
شیراز- ایرنا:  فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: یک خمره و ته ستون متعلق به دوره هخامنشیان از منزلی در یکی از روستاهای درودزن واقع در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان، با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی اشیای کشف شده به دوره هخامنشیان تعلق دارد، اظهار داشت: اشیای کشف شده تحویل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت شد.
کالای قاچاق
بندر عباس- فارس: فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف بیش از 680 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آبی هرمزگان خبر داد.
علی‌اصغر خرم‌روی افزود: مرزبانان با اشرافیت کامل بر مرزهای دریایی حوزه استحفاظی، موفق شدند انواع کالای قاچاق شامل 314 هزار و 808 قوطی انواع نوشیدنی، 133 هزار و 800 کیلوگرم برنج، 419 لیتر روغن خوراکی، 72 هزار و 300 متر پارچه، 2 هزار و 310 قوطی کمپوت میوه، یک هزار و 46 دستگاه لوازم برقی، 71 هزار و 170 ثوب البسه، 50 حلقه لاستیک، 324 هزار لیتر سوخت، یک هزار و 756 کیلوگرم میوه، 224 هزار نخ سیگار، 5 هزار و 650 متر تور صیادی غیرمجاز و غیره را کشف و ضبط کنند.
انهدام باند سرقت
بجنورد - مهر: فرمانده انتظامی خراسان شمالی از انهدام باند سارقان حرفه ای و دستگیری چهار سارق با ۳۲ فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.
سرتیپ علیرضا مظاهری افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی اعضای باند و محل اختفای آنان شدند که در یک عملیات غافلگیرانه اعضای باند دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: سارقان در زمینه سرقت از اماکن خصوصی، احشام، داخل و قطعات خودرو و موتورسیکلت، سرقت کابل و... فعالیت داشتند و به بزه انتسابی خود اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به منظور انجام اقدامات قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
قاچاق چوب
رشت- ایسنا: فرمانده انتظامی رشت از کشف سه تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «رحیم شعبانی» گفت: مأموران انتظامی بخش سنگر حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی وانت زامیاد بار چوب مشکوک و خودرو را توقیف کردند.
وی افزود: مأموران پلیس در بررسی از این خودرو 130 اصله درخت توسکا قاچاق کشف و قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.
آتش سوزی
اهواز- تسنیم: معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: حادثه آتش‌سوزی نیزارهای اروند خسارت جانی و مالی دربر نداشت.
مهدی فرهانی افزود: پنج فروند یدک‌کش آتشخوار و یک فروند قایق از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در کنار نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی به خاموش‌سازی آتش پرداختند.
وی  گفت: محل وقوع آتش از یادمان علقمه تا کشتی‌سازی شهید موسوی بود که تاکنون دلیل آن سهوی اعلام شده است.
بوشهر لرزید
بوشهر - ایرنا: زمین‌لرزه‌‌ای به بزرگی 5.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 11 و 4 دقیقه پنجشنبه شهر کاکی در استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، محل وقوع زلزله استان بوشهر حوالی کاکی بوده که ساعت 11 و 4 دقیقه و 47 ثانیه به وقت محلی به وقوع پیوست.
این زلزله 51/56 ریشتری درعمق 18 کیلومتری زمین گزارش شده است. نزدیک‌‌ترین شهرها به محل وقوع زلزله کاکی (بوشهر) در 3 کیلومتری، شنبه (بوشهر) در 20 کیلومتری و بردخون (بوشهر) در 33 کیلومتری است.
دستگیری سارق خودرو
مشهد- تسنیم: فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری دختر ۲۷ ساله‌ای که با همدستی پسری جوان خودروهای سواری را در مشهد سرقت می‌کرد،  خبر داد.
سرهنگ اکبر آقابیگی اظهار داشت: تیم دایره تجسس کلانتری نجفی مشهد در پیگیری پرونده سرقت خودرو به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد دختر و پسری جوان، عامل این سرقت‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: پلیس توانست دختر 27 ساله را دستگیر کند، این متهم در اعترافات اولیه خود با معرفی همدستش ادعا کرد از مدتی قبل با هم آشنا شده و نقشه سرقت خودرو را طراحی و مرتکب دزدی می‌شده‌اند.
سرهنگ آقابیگی گفت: از این دختر 27 ساله دو دستگاه خودروی سرقتی و مقادیری وسایل مسروقه از خودروهای سواری کشف شد.
حمله خرس به چوپان
شهرکرد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: حمله خرس باعث زخمی شدن چوپان در یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری شد
فرامرز شاهین افزود: بر اثر حمله خرس به یک چوپان در روستای «گوشه» شهرستان فارسان، این جوان 38 ساله از ناحیه دست و پا دچار آسیب شد.
وی اضافه کرد: با حضور امدادگران اورژانس به محل حادثه، چوپان زخمی، پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان سیدالشهدای فارسان منتقل شد.
تصادف سرویس مدارس
خرم‌آباد- ایسنا: تصادف مینی‌بوس سرویس مدارس با خودرو پژو در خرم‌آباد شش مصدوم به‌‌جا گذاشت. تعداد مصدومین این حادثه شش نفر بوده که سه نفر از آن‌ها سرنشین خودرو پژو و سه نفر دیگر سرنشینان سرویس مدرسه بودند.
واژگونی اتوبوس
ورامین-  مهر: معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت: واژگونی اتوبوس در محور حرم تا حرم یک کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت.
ابراهیم تاجیک نوری افزود: بر این اساس امدادگران هلال احمر استان تهران به محض اطلاع از وقوع حادثه از پایگاه شهید اردستانی ورامین به محل حادثه اعزام شدند.
وی محل دقیق وقوع حادثه را ۲۵ کیلومتر بعد از پل چرمشهر به سوی قم در بزرگراه حرم تا حرم عنوان کرد.