kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

دستگیری سارقان خودپردازها 4 روز پس از آخرین سرقت

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارقان دستگاه‌های خودپرداز چهار روز بعد از آخرین سرقت خود از فروشگاهی در نازی‌آباد تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی به بیان جزئیات دستگیری سارقان دستگاه‌های خودپرداز تهران پرداخت و اظهار داشت: در حدود یک هفته گذشته سرقت یکسری از دستگاه‌های خودپرداز را در سطح شهر تهران و شهرستان کرج شاهد بودیم که با توجه به اهمیت موضوع پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت.
یاراحمدی افزود: همکاران ما در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت توانستند در 24 ساعت گذشته این باند 4 نفره را شناسایی و دستگیر کرده و به مقر پلیس آگاهی منتقل کنند.
وی ادامه داد: دستگیرشدگان به سرقت پنج دستگاه خودپرداز در تهران اعتراف کردند؛ همچنین مواردی از سرقت خودپرداز در کرج گزارش شده که با پلیس آگاهی کرج در حال بررسی هستیم.
سرپرست پلیس آگاهی پایتخت گفت:‌ از این افراد ماسک و دستکشی که در زمان سرقت از آن استفاده می‌کردند کشف و ضبط شد؛ همچنین قسمتی از وجوه سرقتی و سه دستگاه خودروی مسروقه نیز به دست آمد.
سرهنگ یاراحمدی با ‌اشاره به شگرد این سارقان در سرقت، افزود: این افراد ابتدا محل را شناسایی کرده سپس با یک دستگاه خودروی تندرو و یک دستگاه خودروی حمل بار به محل مراجعه کرده، خودپرداز را به سرقت برده و در محل خلوتی با تخریب دستگاه خودپرداز با سنگ فرز وجوه آن را به سرقت می‌بردند.وی از سابقه‌دار بودن دستگیرشدگان خبر داد و گفت: این چهار نفر در سابقه خود سرقت محموله و سرقت خودرو را داشته‌اند و یکی از آنها در هنگام مرخصی اقدام به سرقت کرده بود.
این مقام ارشد پلیس آگاهی با ‌اشاره به اینکه هر کدام از دستگاه‌ها 20 تا 30 میلیون تومان پول داشته‌اند، قیمت هر کدام از دستگاه‌های خودپرداز را 150 میلیون تومان ارزیابی کرد و افزود: این دستگاه‌ها 60 میلیون تومان هم بیمه می‌شوند؛ اما خواهش ما از بانک‌ها این است که ضریب ایمنی دستگاه‌های خود را افزایش دهند و با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند؛ این دسته از خودپردازها با چهارپیچ به زمین ثابت شده و به راحتی سرقت شده بودند.
یاراحمدی آخرین سرقت این باند را 26 فروردین ماه از فروشگاهی در نازی‌آباد عنوان کرد و گفت:‌ چهار روز پس از آخرین سرقت، این افراد شناسایی و دستگیر شدند؛ این افراد از اسفند 96 تا 26 فروردین این سرقت‌ها را انجام دادند.وی درخصوص اینکه هر کدام از سرقت‌ها چه مدت طول می‌کشید، گفت: ‌این سارقان بسیار سریع عمل کرده و هر سرقت بین 5 تا 6 دقیقه طول می‌کشید.