kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال

پدیده همچنان در خطر کسر امتیاز قرار دارد
قائم‌مقام باشگاه پدیده می‌گوید هنوز پرونده ایگور بسته نشده و خطر باشگاه پدیده را تهدید می‌کند.مجتبی سرآسیایی با بیان اینکه آنچه ناراحت‌کننده است اینکه هر سال بخشی از قراردادهای باشگاه پدیده بدون تسویه‌حساب باقی مانده‌ است،گفت: پس از مدتی همین بدهی به مشکل و بحران برای باشگاه تبدیل می‌شود و در بدترین زمان ممکن‌گریبان تیم را می‌گیرد. مشکلی که امسال در رابطه با کسر ۶ امتیاز برای پدیده رخ داد، نمونه‌ای از همین مشکلات بود.قائم‌مقام باشگاه پدیده خراسان تاکید کرد: زمان می‌خریم، خلف وعده می‌کنیم و در نهایت با خطر کسر امتیاز روبه‌رو می‌شویم. این مهم در نهایت به نقطه‌ای می‌رسد که برای فرار از کسر امتیاز دوباره، هم پول را به همراه جرایم زیادی که از سوی کمیته انضباطی فیفا منظور می‌شود، پرداخت می‌کنیم و هم آبرو و عزت‌مان لکه‌دار می‌شود.سرآسیایی درباره بدهی باشگاه پدیده به ایگور پراهیچ، مدافع پیشین این تیم گفت: هنوز خطر کسر امتیاز بابت شکایت ایگور پراهیچ وجود دارد و برطرف نشده‌ است. خطر کسر امتیاز جدی است و نامه از سوی فیفا به باشگاه پدیده داده شده و فرصت کوتاهی در اختیار داریم. اگر این قضیه را هرچه زودتر مدیریت نکنیم قطعا به مشکل می‌خوریم. اگر هرچه زودتر به شکلی جامع و کامل پرونده را به پایان نرسانیم به مشکل می‌خوریم.
اعزام تیم ملی فوتسال المپیک به ایتالیا
تیم ملی فوتسال المپیک ایران که برای حضور در المپیک جوانان آماده می‌شود، دوشنبه تهران را به مقصد ایتالیا ترک می‌کند تا دو بازی در این کشور انجام دهد.تیم‌های ملی ایتالیا، ایران، اسلوونی و فرانسه چهار تیمی هستند که در این تورنمنت حضور خواهند داشت و درحالی که قرار بود تمام تیم‌ها با یکدیگر مصاف داشته باشند، هر تیم دو بازی خواهد داشت. بنابراین ایران در بازی نخست به مصاف ایتالیا می‌رود و در صورت برد، راهی دیدار فینال می‌شود تا با برنده اسلوونی و فرانسه مصاف کند.تیم‌ملی بعد از برگزاری دو بازی قرار است ظهر جمعه ایتالیا را به مقصد کشورمان ترک کند و کادرفنی درخواست داده تا تیم ملی صبح جمعه با تیم سوم تورنمنت نیز بازی کند.علی صانعی سرمربی تیم ملی اسامی ۱۶ بازیکن را برای این تورنمنت اعلام کرده و اگر مشکلی در صدور روادید پیش نیاید، هر شانزده بازیکن به ایتالیا خواهند رفت. تیم ملی فوتسال المپیک ایران مهر امسال در المپیک جوانان در آرژانتین شرکت خواهد کرد.
شفر: من بمانم، وریا و ابراهیمی باید بمانند
وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گفت: ما بازی‌های بسیار سختی داریم. بعد از مصاف با الهلال حالا دو بازی آسیایی، یک بازی حذفی و دو بازی لیگ را داریم. آماده‌سازی خوبی داشته‌ایم و برای این بازی باید سخت کار کنیم. امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم .سرمربی استقلال درباره بحث مربیگری فرهاد مجیدی در این تیم و شایعات پیرامون دستیارانش در استقلال گفت: ما کادرفنی خوب و با کیفیتی داریم که بسیار با انگیزه است. ما ابتدا گفتیم می‌خواهیم استقلال را به سطح اول بازگردانیم و خیلی از خبرنگاران باور نمی‌کردند ولی این اتفاق افتاد که به خاطر حضور طاهری، میگوئل، ساشا،‌اشکان و ساناک است. من بخاطر کارم احترام بیشتری می‌خواهم و آنهایی که نمی‌دانند احترام چیست، باید یاد بگیرند. ما می‌خواهیم استقلال مدت‌ها در سطح بالایی بماند. می‌خواهیم استقلال از بهترین و موفق‌ترین باشگاه‌های آسیا باشد. هدف من و کادرم این است. کادرفنی من به خوبی فوتبال را می‌فهمند. این شایعات به من ارتباطی ندارد. ما استقلال را دوست داریم. کارمان در استقلال تمام نشده است. اهداف خود را به باشگاه گفته‌ایم.باشگاه پایان قرارداد من را می‌داند و باقی کار در اختیار باشگاه است.سرمربی استقلال درباره پایان یافتن قرارداد برخی بازیکنان این تیم مثل ابراهیمی و غفوری در پایان فصل گفت: اگر من بمانم که راجع به این بازیکنان صحبت می‌کنم. این دو باید در این صورت بمانند. وریا غفوری از بهترین بازیکنان ایران است. ابراهیمی یک فرمانده وسط زمین است و از روحیه بالا و جنگندگی زیادی برخوردار است که برای پیدا کردنش باید چند سال صبر کنید. او کسی است که برای قهرمانی و موفقیت در آسیا و لیگ نیاز دارید. غفوری در بازی آخر بالاتر از سطح خودش بازی کرد. اگر من باشم این دو باید باشند و هیچ شانسی برای رفتن ندارند. مثل پایه‌های یک خانه که اگر نباشند، خانه فرو می‌ریزد و این مسئله درباره دستیارانم هم وجود دارد.مدیر رسانه استقلال در این نشست وقتی خبرنگاری درباره احتمال حضور مجیدی روی نیمکت استقلال و جدایی ساشا شفر پرسید گفت که این یک خبر کذب است و باشگاه استقلال رسما این خبر را تکذیب می‌کند.
دایی: مشکلم با پرسپولیس حل نشده
سرمربی سایپا معتقد است دیدار تیمش برابر گسترش فولاد یک بازی مهم و فینالی دیگر برای آسیایی شدن است.علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گسترش فولاد گفت: ما این هفته یک فینال دیگر برای آسیایی شدن داریم. سعی کردیم تمرینات خوبی داشته باشیم و امیدوارم از یک فینال دیگر هم برنده بیرون بیاییم. حریف مان تیم بزرگی است و از کادرفنی و بازیکنان بزرگی برخوردار است ولی ما برای رسیدن به هدفمان تنها راهمان برد مقابل این تیم است. بازیکنان هم قسم شده‌اند تا با یک پیروزی به هدفمان برسیم. امیدوارم همه با وجدان درست فوتبال بازی کنند. می‌خواهیم همه با تمام وجود بازی کنند تا حق به حقدار برسد.سرمربی سایپا درباره مشکلش با پرسپولیس گفت: مشکلم با پرسپولیس حل نشده و در یکی دو هفته آینده هم مسئولان‌ای اف سی می‌آیند و فکر کنم آنها بتوانند مشکل را حل کنند. آقایان خود را به خواب خرگوشی زده‌اند. حداقل چهار پنج ماه از حرف‌ها گذشته و از مراجع قانونی مسائل را دنبال می‌کنیم تا به حقمان برسیم.وی درباره پیشنهاد برخی تیم‌ها به ترابی و قلی زاده، اظهار کرد: ترابی با ما قرارداد دارد. قلی زاده آزاد می‌شود و مطمئنم اگر خارج نرود در سایپا می‌ماند.
اعلام آمادگی سپاه برای واگذاری تراکتور
فرمانده سپاه عاشورا گفت: به دنبال واگذاری تراکتور هستم و بعد از اتمام فصل، این پروسه طی خواهد شد. سردار عابدین خرم صبح دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته پاسدار در تبریز اظهار کرد: تراکتور در فصل اخیر از لحاظ مدیریتی دچار مشکل شد؛ اما حقیقت مطلب این است که با تدبیری که از فرماندهی کل سپاه دریافت کردم، به دنبال واگذاری این تیم هستم و بعد از اتمام فصل، این پروسه طی خواهد شد تا تیم به مجموعه‌های متقاضی خصوصی و قابل اطمینان واگذار شود.وی با بیان این‌که متقاضیان برنامه و آورده‌ خود و هم‌چنین اقدامات خود را بیاورند تا این تیم مراحل واگذاری خود را طی کند در پاسخ به سؤال خبرنگاری بیان کرد: کسی که ادعای مالکیت تراکتور را دارد باید در مراجع قضایی و قانونی ادعای خود را ثابت کند؛ به نظر ما چنین مواردی صرفا یک ادعاست. چندی پیش ناصر شفق مدیرعامل سابق این تیم مدعی شده بود مالک حقیقی تراکتورسازی است و در صورت پس ندادن این باشگاه به او، شکایت خواهد کرد.
فوتسال ایران در رده ششم جهان و اول آسیا
 جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان از سوی سایت futsalworldranking اعلام شد و تیم ملی ایران با ۱۶۵۴ امتیاز همچنان در رده ششم باقی مانده است.فوتسال ایران هم‌چنین در آسیا بالاتر از ژاپن، تایلند، و ازبکستان در صدر قرار دارد.تیم‌های ملی برزیل، اسپانیا، روسیه، پرتغال و آرژانتین نیز پنج تیم برتر جهان هستند. با توجه به اختلاف امتیازی هفت امتیازی ایران و آرژانیتن، تیم ملی می‌تواند با برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های درجه یک، جایگاه پنجمی را از آرژانتین پس بگیرد.