kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

چگونه می‌خواهید سهمیه‌های المپیک وزنه‌برداری را برگردانید؟!

مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حالی از تلاش برای ضایع نشدن حق وزنه‌برداری ایران صحبت می‌کنند که مشخص نیست این اتفاق قرار است با کدام دیپلماسی قوی یا کرسی تاثیرگذار رخ دهد؟

کم شدن سهمیه المپیک وزنه‌برداری ایران اتفاق غیر منتظره‌ای بود که ورزش ایران را در شوک فرو برد. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ایران بخاطر دوپینگ‌های قدیمی‌اش جریمه شود و سهمیه خود را به سادگی از دست بدهد. پس از این اتفاق مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش جلسه‌ای در این مورد تشکیل دادند و در این جلسه از فدراسیون وزنه‌برداری خواستند تا تلاش و رایزنی‌های خود برای تغییر در تصمیم هیئت ‌رئیسه IWF را آغاز کرده و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز پشتیبانی و حمایت لازم را از فدراسیون به عمل آورد.
داورزنی هم اعلام کرد: «تا آنجا که می‌توانیم تلاش می‌کنیم از تضییع حق ایران جلوگیری شود. البته چون این قانون به تایید IOC رسیده کار را سخت می‌کند با این حال بحث در فدراسیون جهانی وزنه برداری و کمیته بین‌المللی المپیک پیگیری می‌شود و تا آنجا که بتوانیم تلاش می‌کنیم شدت این تصمیم کاهش یابد.»
نکته مهم در این ماجرا این است که شاید مسئولان ورزش ایران فراموش کرده‌اند با کدام دیپلماسی قوی می‌خواهند این تصمیم را به نفع خود برگردانند؟
بارها از زبان خود مسئولان ورزش شنیده شده باید تلاش شود دیپلماسی قوی‌تری در ورزش داشته باشیم و در کسب کرسی‌های جهانی ضعیف هستیم اما در عمل هیچ حرکتی مشاهده نشده است و حالا تصمیمی در وزنه‌برداری گرفته شده که به ضرر ایران است و مشخص نیست مسئولان ورزش با کدام دیپلماسی و کرسی تاثیرگذار در کمیته بین‌المللی المپیک و یا فدراسیون جهانی قرار است تلاش کنند این تصمیم تغییر کند یا از شدت آن کاسته شود؟