kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

خواندنی از ورزش ایران

*در سومین روز از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نشسته مردان که در مجموعه فرهنگی ورزشی صدرای تبریز در حال برگزاری است، تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران دیروز با نتیجه ۳ بر صفر تیم اوکراین را مغلوب خود کرد و سومین برد خود را در لیگ جهانی رقم زد.تیم ملی ایران در این دیدار توانست تیم اوکراین را با نتایج ۲۵ - ۱۴، ۲۵- ۱۸ و ۲۵ - ۱۸ شکست دهد. تیم ملی والیبال نشسته ایران امروز در چهارمین روز از این رقابت‌ها ساعت ۱۰ صبح با آلمان دیدار خواهد داشت و تیم‌های روسیه و آلمان در ساعت ۱۵ و بوسنی و اوکراین ساعت ۱۸ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
*با حکم رامین طباطبایی رئیس‌فدراسیون بسکتبال، بهرام رمضان به عنوان رئیس‌دپارتمان استعدادیابی فدراسیون انتخاب شد. رمضان که سابقه مربی‌گری در لیگ برتر را هم دارد و اکنون یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های بسکتبال را در اختیار گرفته با ارتباط‌هایی که در ورزش مدارس دارد می‌تواند در پرورش استعدادهای بسکتبال گام‌های بلندی بردارد.بهرام رمضان در حال حاضر سرمربیگری تیم‌های ملی دانش آموزی را در کارنامه خود دارد.
*تیم کشتی فرنگی جوانان در رقابت‌های جام واختانگادزه گرجستان شرکت می‌کند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان جام موخران واختانگادزه روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر باتومی کشور گرجستان برگزار می‌شود.اسامی نفرات اعزامی به این رقابت‌ها به شرح زیر است:*۵۵ کیلوگرم: پویا ناصر پور*۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی*۶۳ کیلوگرم: بهرام معروف خانی*۶۳ کیلوگرم: محمدجواد رضایی*۶۳ کیلوگرم: مصطفی کایدخورده*۶۷ کیلوگرم: سجاد ایمان طلب*۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد*۷۷ کیلوگرم: شایان عفیفی*۸۲ کیلوگرم: حسین فروزنده*۸۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی*۹۷ کیلوگرم: وحید دادخواه*۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده*۱۳۰ کیلوگرم: سید احسان اسماعیل پور.
*تیم نوجوانان بسکتبال ایران که خود را برای رقابت‌های سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند تمرینات خود را از سه شنبه هفته جاری شروع می‌کند.اردوی آماده سازی تیم بسکتبال نوجوانان ۲۰۲۰ از سه شنبه چهارم اردیبهشت در شهرستان بابل آغاز می‌شود و تا جمعه هفتم همین ماه ادامه خواهد داشت.
*واترپلوئیست‌های ایران در راستای پیگیری اردوی آماده سازی خود در چین اردو زدند. تیم ملی واترپلو ایران که برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تمرینات مستمر خود را در کشور ایتالیا پیگیری کرد، طبق برنامه‌ریزی قبلی برای برپایی ادامه اردوهای خود و برگزاری چند دیدار تدارکاتی راهی کشور چین شد. هدف از برگزاری این اردوی خارجی برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های جوانان و بزرگسالان چین و چند تیم باشگاهی از این کشور به منظور آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنان است.
* احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال که چند ماهی است جای داورزنی را در این سمت گرفته، روزهای سختی را با توجه به شلوغی برنامه‌های این رشته در سال جدید پیش رو خواهد داشت.در این میان دوشغله شدن دبیر فدراسیون هم باعث شده تا ابهام‌هایی پیرامون این پست کلیدی در فدراسیون والیبال به وجود بیاید. رئیس‌فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سؤال که برای انتخاب دبیر چه کارهایی انجام شده است، گفت: فعلاً افشاردوست هم کارهای دبیری این فدراسیون را انجام می‌دهد و هم در سمت جدید فعالیت می‌کند. در حال حاضر گزینه‌هایی را مدنظر داریم که بعد از قطعی شدن حضور افشاردوست در مجموعه ورزشی کیش، فردی را به کار بگیریم؛ اما هنوز حضور شخصی در این پست قطعی نشده است. انشالله در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.