kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

انتقاد باهنر از خط و نشان کشیدن دولتی‌ها برای انتخابات مجلس دهم

نایب رئیس مجلس با انتقاد از آنچه که وی آن را «خط و نشان کشیدن دولتی‌ها برای انتخابات مجلس دهم» توصیف می‌کرد، گفت: برخی‌ها خط و نشان می‌کشند که در مجلس دهم نشان می‌دهیم که چه می‌شود، اما از نظر من این حرف‌ها خیانت است.
محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره حزب ایران‌زمین  اظهار داشت: در طول ۱۶ و ۱۷ سال گذشته ۳ انتخابات ریاست جمهوری داشتیم که نتایج آن قابل پیش‌بینی نبود. سال ۷۶، ۸۴ و ۹۲ که در هر سه انتخابات مجموعه‌ای از تلاش‌ها از افراد حقیقی و حقوقی وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند و در نهایت فردی نیز انتخاب شد و این نشان دهنده آن است که احزاب در برابر اشخاص حرفی برای گفتن نداشتند.
وی ادامه داد: این بحث‌های عامیانه پوپولیستی که می‌گویند من می‌خواهم وابسته نباشم و مستقل باشم، افتخار نیست. به هر حال مانند اصل ۴۴ قانون اساسی باید یک تحول اساسی را در احزاب کشور به وجود آوریم و می‌توانیم چهار یا پنج حزب قوی را در راستای منافع نظام و چارچوب‌های سیاست‌های امام و رهبری شکل دهیم.
باهنر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی‌ از ما می‌پرسند شما که از حزب دیگری بودید، چرا از دولت روحانی حمایت می‌کنید، گفت: من در جواب می‌گویم نباید بحث انتخابات را به بحث اداره کشور ربط داد. ما موظف هستیم که مشترکا مملکت را به پیشرفت برسانیم.
نایب رئیس مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: امروز برخی‌ها خط و نشان می‌کشند که در مجلس دهم نشان می‌دهیم که چه می‌شود. اما از نظر من این حرف‌ها خیانت است. خط و نشان کشیدن دولت برای مجلس و یا اینکه مجلس نیز خط و نشان علیه دولت بکشد و بگوید که این کار را می‌کنیم، درست نیست.
همچنین دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه کنگره حزب ایران زمین، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتباط مجلس و دولت اظهار داشت: ارتباط دولت با مجلس باید قوی باشد، نمایندگان وظیفه دارند سوال بپرسند اما وزرا نباید نازک نارنجی باشند و زود ناراحت شوند.  به گزارش فارس، وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس نامزد خواهید شد، تصریح کرد: برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس حضور خواهم داشت و تصور نمی‌کنم تغییر معناداری در ترکیب هیئت رئیسه مجلس ایجاد شود.