kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

کمالوندی: منتظر حسن‌نیت آژانس هستیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: مذاکرات میان ایران و آژانس به خوبی پیش رفته است و ما تاکنون هر آنچه که قرار بود براساس طرح‌های چارچوب توافق شده را انجام دهیم؛ اجرایی کرده‌ایم.
بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 در پاسخ به سوال مجری که پرسید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه خواهان اجرایی شدن کامل اقدام‌های شفاف هسته‌ای ایران شد، آیا بر این اساس ممکن است مذاکرات جاری در وین با مشکل و یا عدم پیشرفت مواجه شود؟ گفت: مذاکرات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون به خوبی پیش رفته است و ما هر آنچه که قرار بود براساس طرح شش ماده‌ای و سپس هفت  ماده‌ای از چارچوب توافق شده انجام دهیم؛ اجرایی کرده‌ایم که نشان‌دهنده شفافیت ایران است.
وی با بیان اینکه برخی مسائل پیچیده نیز مشاهده می‌شود که ناشی از بعضی اتهامات و یا مسائل مبهم از طرف منابع و اطلاعات به اصطلاح «آزاد» است ادامه داد: ما به همکاری خود با آژانس ادامه خواهیم داد.
براساس گزارش واحد مرکزی خبر، کمالوندی تاکید کرد: ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد. در چارچوب توافق‌ها آمادگی پاسخ دادن به سوالات و یا ابهامات موجود را داریم. با وجود رضایت بازرسان از بازدیدهای انجام شده، از دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهیم مراتب را در نشست ماه آینده شورای حکام آژانس مطرح کند. منتظر حسن‌نیت طرف مقابل هستیم. باید درباره شفافیت‌ها مذاکره کنیم.
شینهوا: مسئله چاشنی‌های انفجاری حل نشده است
در حالی که کمالوندی از اجرایی شدن هر هفت گام توافق بین ایران و آژانس خبر داد خبرگزاری شینهوا در گزارشی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته جاری گزارشی درباره اقدامات انجام شده توسط ایران ارائه می‌کند مدعی شد که مسئله چاشنی‌های انفجاری هنوز بین دو طرف حل نشده است.
شینهوا مدعی شد که هیچ نشانه‌ای در زمینه حل مساله چاشنی‌های انفجاری در نشست میان ایران و آژانس که دوشنبه گذشته برگزار شد وجود ندارد.