kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای‌گمنام‌ درچند نقطه کشور

پیکر پاک 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و 3 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) روز پنجشنبه و همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) طی مراسمی با حضور جمع کثیری از مردم تشییع شد.
به گزارش ایرنا، قرار است پیکرهای دو شهید گمنام در محل بوستان «نارنج» واقع در منطقه 14 تهران به خاک سپرده شود.
عضو ستاد برگزاری مراسم تدفین شهدای منطقه 14 به ایرنا گفت: پس از هشت سال، ورود دو شهید گمنام، بار دیگر فضای این منطقه را عطرآگین کرده است.
«منصور کشاورز» افزود: شاهد سیل جمعیت برای وداع با این دو شهید تفحص شده در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس بودیم.
به گفته وی، از ساعات اولیه روز پنجشنبه نیز شمار زیادی از مردم برای تجدید میثاق با دو شهید گمنام به مسجد شهید بهشتی در میدان نبرد آمده‌اند.
تشییع پیکر 4 شهید
در شهر‌های مشهد و درچه
همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) پیکر 4  شهید در دو شهر ایران تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا از مشهد، با حضور انبوه مردم و مسئولان پیکر 3 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) از مقابل مهدیه مشهد تا حرم مطهر حضرت امام رضا تشییع شد.
پیکرهای شهیدان عباسعلی حمیدی، سیدعلی و سیدقربان حسینی که از مهاجرین افغان مقیم مشهد بودند پس از طواف در حرم مطهر رضوی برای خاکسپاری به گلزار شهدای بهشت رضا(ع) و پیکر شهید قاسمی دانا مدافع  ایرانی حرم حضرت زینب(س) به گلزار شهدای خواجه ربیع در مشهد انتقال یافت.
این شهیدان که در قالب نیروهای مردمی به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه اعزام شده بودند، به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسیدند.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از درچه پیکر جانباز شهید حاج علی‌اکبر پناهی درچه‌ای با حضور گسترده مردم و مسئولان این شهر تشییع و در گلزار شهدای اسلام‌آباد درچه به خاک سپرده شد. این شهید، جانباز 70 درصد بود که در عملیات کربلای 5 در اثر ترکش خمپاره، قطع نخاع شده بود.