kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲

اخبار دانشگاه


بلاتکلیفی 100 دانشجو ایرانی در دوبی
سازمان دانش و توسعه انسانی دوبی مدعی شده، شعبه دوبی دانشگاه شیراز که حدود یک سال است با همکاری «کالج بین‌المللی کانادا» در دهکده دانش امارات عربی متحده مشغول به فعالیت است، مجوز قانونی برای انجام فعالیت‌های آموزشی در این شهر را اخذ نکرده است!a
این سازمان به 100 دانشجوی این دانشگاه اعلام کرده تا دانشگاه ایرانی دیگری را برای ادامه تحصیل بیابند. در حال حاضر تنها گزینه دانشجویان برای ادامه تحصیل در امارات، واحد دانشگاه آزاد اسلامی دوبی است که در دهکده دانش امارات فعالیت می‌کند.

90 دانشجویی هم از راه رسید

پخش برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه» با محوریت بررسی مسائل دانشگاه‌های سراسر کشور از پنجشنبه هفته گذشته (25 اردیبهشت) ساعت 14:30 دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما آغاز شد.
به نقل از خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه» کاری جدید از شبکه سه سیماست که در 26 قسمت 90 دقیقه‌ای، مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشگاه‌های ایران را بررسی می‌کند. این برنامه همچنین به موضوعاتی همچون مباحث علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها، دانشجویان سیاسی، تفکیک جنسیتی، کرسی‌های آزاداندیشی، ازدواج دانشجویی، مهاجرت نخبگان، تحول در علوم انسانی و... می‌پردازد.

تجمع اعتراضی دانشجویان امیرکبیر
در واکنش به حضور رفسنجانی
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با تجمع در مقابل دانشکده فیزیک این دانشگاه اعتراض خود را نسبت به حضور 24 اردیبهشت هاشمی‌رفسنجانی در این دانشگاه و افتتاح دستگاه نیمه‌کاره «توکامک هسته‌ای» توسط وی در آزمایشگاه گداخت هسته‌ای دانشکده فیزیک اعلام کردند.
دانشجویان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار «دلواپس دستاوردهای شهید شهریاری در همین دانشگاه هستیم» «رونمایی از پلمب هسته‌ای مبارک» و «انرژی هسته‌ای حق معلق ماست» اعتراض خود را نسبت به حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه اعلام و خواستار حمایت از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان شدند.

سانسور به سبک وزارت علوم!

به گزارش مهر، پنج‌شنبه گذشته، همایش معاونان اداری مالی دانشگاه‌های کشور که همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود در دانشگاه تهران و با حضور رضا فرجی دانا برگزار شد.
این همایش در حالی بدون اطلاع و دعوت از خبرنگاران برگزار شد که وزارت علوم تاکنون مانع حضور خبرنگاران در برخی همایش‌ها و نشست‌های خبرساز شده است.
شاید بتوان برپایی این دست برنامه‌ها بدون حضور خبرنگاران را یک روزنه گریز برای عدم پاسخگویی مسئولان ارشد وزارت علوم در قبال سوالات خبرنگاران و یا محرمانه بودن تصمیمات در این مجموعه قلمداد کرد.

جزئیاتی از تغییرات جدید در ترم تابستان دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد، جزئیات بخشنامه ترم تابستانی این دانشگاه را ابلاغ کرد. حسین غریبی در این باره، گفت: مدت زمان ترم تابستان آتی بدون احتساب زمان ثبت‌نام، امتحانات و اعلام نمرات امتحانی هشت هفته است و تقویم تحصیلی تمام ترم‌های تحصیلی دو هفته قبل از شروع ثبت‌نام ترم اول، توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ خواهد شد.
به گفته نامبرده، تعداد مجاز واحدهای درسی قابل ارائه در دوره تابستان برای دوره‌‌های کاردانی و کارشناسی حداکثر 10 واحد و برای دوره کارشناسی ارشد تا شش واحد و دکتری تا چهار واحد است که مشروطی در ترم تابستان جزء تعداد مشروطی‌های تحصیلی به شمار نمی‌آید.
غریبی با اشاره به یک تبصره در این زمینه، اظهار داشت: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی با اخذ 12 واحد درسی در دوره تابستان دانش آموخته می‌شوند.  همچنین دانشجویان دارای معدل بالاتر از 17، می‌توانند در این دوره تا 12 واحد درسی اخذ کنند. وی همچنین تاکید کرد که در ترم تابستانی برخلاف سال‌های پیشین واحدهای تخصصی هم ارائه می‌شود.