kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
ناطق نوری:

تیم مذاکره کننده با عزت و قدرت صحبت کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده نباید به انفعال بیفتد و باید همیشه از موضع عزت و قدرت و منطقی صحبت کند.
حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج شنبه در جلسه شورای اداری لرستان با بیان اینکه امروز این آمریکا است که دنبال مذاکره با ماست نه ما دنبال مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: چرا منزلت خود را بشکنیم و بی توجه و یا ناخواسته و ناخودآگاه دشمن را تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها به این جمع بندی رسیده‌اند که جمهوری خواه‌ها نادان بودند و جنگ را به آمریکا در عراق و افغانستان تحمیل کردند که این‌ها برای آمریکا هزینه داشت و چیزی هم گیرشان نیامد. آن‌ها به این جمع بندی رسیده‌اند که بعد از 35 سال که ایران را تحریم کردند اما امروز همچنان ایران سرجای خود محکم و مستقل ایستاده است.
ناطق نوری افزود: امروز آمریکا می‌بیند که ایران در کشورهای مختلف منطقه اعم از عراق، افغانستان، سوریه و لبنان با همه تحریم‌ها اثرگذار است پس سرعقل می‌آیند که در خاورمیانه کشورهای کوچک جزیره‌ای مانند قطر و عربستان قابل اتکا نیستند و در منطقه خاورمیانه کشوری که این همه پتاسیل دارد و باید مشکلاتمان را با این کشور حل کنیم ایران است و دنبال مذاکره باید با آن‌ها باشیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهارداشت: رهبری هم فرمودند باید هوشمندانه در مذاکرات عمل کنیم، زیرک باشیم، عزت خود را حفظ کنیم و جلو برویم. تیم مذاکره‌کننده هم نباید به انفعال بیفتد و باید همیشه از موضع عزت و قدرت و منطقی صحبت کند و دلش گرم باشد به پشت سرش که مردم هستند.
به گزارش مهر، ناطق نوری افزود: در شرایط کنونی باید وحدت داشته باشیم. در راس ما ولی فقیه قرار دارد که فردی هوشمند، آگاه، اجرایی و مسلط است.