kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

حوادث کوتاه از کشور

صید صیاد
ساری- خبرنگار کیهان: مامورین یگان حفاظت محیط زیست جویبار حین گشت‌زنی سه شکارچی متخلف را دستگیر و از آنها سه قبضه سلاح شکاری ضبط کردند.
بنابر این گزارش مامورین یگان حفاظت در آب‌بندان بیزکی هم دو شکارچی را دستگیر و از آنها دو قبضه سلاح شکاری به همراه یک قطعه پرنده توقیف کردند.
مواد محترقه درخانه
تبریز- خبرنگار کیهان: پلیس تبریز از یک منزل در محلات این شهر 126 هزار و 375 عدد مواد محترقه در حین تخلیه بار کشف و ضبط کرد.
بنابر این گزارش در این رابطه پلیس سه متهم را نیز بازداشت و تحویل مقامات قضایی داد.
قتل زن به دست همسر
شاهرود- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از قتل زن 21 ساله به دست همسرش در این شهرستان خبر داد.
سیدمجتبی اشرفی افزود: با انتقال یک مضروب چاقوخورده به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص)، مأموران پاسگاه مرکزی در صحنه حاضر شدند و مشخص شد که زن جوانی ‌توسط همسرش با دو ضربه کارد آشپزخانه مجروح شده و وضع عمومی وی از سوی پزشکان وخیم اعلام شده است.
وی با اشاره با شناسایی ضارب گفت: مأموران پاسگاه سریعاً جوان 26 ساله را دستگیر و متهم را تحت‌الحفظ برای جلوگیری از هرگونه اقدامات بعدی به پلیس آگاهی منتقل کردند.
اشرفی گفت: وی که چند مورد سابقه نزاع و درگیری را در کارنامه خود دارد، زمانی که متوجه رابطه تلفنی و پیامکی همسرش با فردی ناشناس شده تصمیم به قتل هر دوی آنها گرفت؛ اما زمانی که نتوانسته این فرد را شناسایی کند، درنهایت با برداشتن یک قبضه کارد آشپزخانه به همسرش حمله‌ور شد و با دو ضربه چاقو وی را از پای درآورد.
توقیف موتورسیکلت
ایلام- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از توقیف موتورسیکلت‌های متخلف در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ جهانگیر زارعی افزود: این طرح با محوریت برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف به جهت پیشگیری از مزاحمت‌های خیابانی، جیب‌بری و دخل‌زنی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.
وی افزود‌: در اجرای این طرح تعداد ۱۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.
قاچاق سوخت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي بوئين‌زهرا از کشف سوخت فاقد مجوز حمل خبر داد.  
سرهنگ «حسين عليان‌نژادي» گفت: مأموران يگان امداد، حین کنترل محورهای مواصلاتی به يك دستگاه كاميون تانكردار در محور «بوئين زهرا - اشتهارد» مشكوك و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: با بررسي انجام شده توسط عوامل شركت نفت، 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق كه از استان آذربایجان غربی بارگیری شده بود، كشف  و یک متهم نیز دستگیر شد.
مصدومیت در پیست اسکی
شیراز- مهر: سرپرست اورژانس فارس از مصدوم شدن ۷۰ نفر در پیست اسکی سپیدان خبر داد.
محمدجواد مرادیان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افراد به اخطارهای مختلف در خصوص سلامت خود توجه نمی‌کنند، گفت: استفاده از تیوپ در پیست اسکی همواره خطرآفرین بوده و روز شنبه نیز شاهد مصدومیت ۷۰ نفر بودیم.
وی ادامه داد: ۱۰ نفر از مصدومین به بیمارستان شهید رجایی و نمازی شیراز، سه نفر به بیمارستان سپیدان و مابقی نیز در اورژانس مستقر درمان شدند.سرپرست اورژانس فارس افزود: در این حوادث یک نفر به شدت از ناحیه ستون فقرات آسیب دید و دلیل اصلی مصدومیت نیز سوختگی بر اثر کشیده شدن بدن و صورت بر روی برف است.
 شکار آهو
تایباد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: یک متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار 2 راس آهو و قوچ وحشی کرده بود دستگیر شد.
محمدجواد علیپور افزود: در بازرسی از منزل فرد یاد شده یک خشاب کلاشینکف، 50 تیر فشنگ جنگی کلاشینکف، 2 دوربین چشمی، یک دوربین مخصوص نصب بر روی اسلحه، پنج تیر فشنگ ساچمه‌ای و مقداری گوشت که با توجه به رنگ و اندازه استخوان‌های موجود مربوط به 2 گونه جانوری آهو و قوچ وحشی است، کشف شد.
علیپور افزود: متخلف مزبور دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
تصادف خونبار
اهواز - ایسنا: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از برخورد مینی‌بوس و تریلر خبر داد.
دکتر شهریار میرخشتی اظهار کرد: در حادثه برخورد یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه تریلر در سه‌ راهی امیدیه- ماهشهر رخ داد، هشت تن مصدوم شدند.وی ادامه داد: مصدومین این حادثه پس از اقدامات اولیه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی ماهشهر، توسط چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر منتقل شدند.
حمل تریاک توسط کولبر
یزد- ایسنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: ماموران پلیس، چهار قاچاقچی را که قصد انتقال مواد مخدر به صورت کولبری به یزد را داشتند، دستگیر کردند.
سرهنگ «محمدحسین ستوده‌نیا» افزود: ماموران انتظامی در یک عملیات ضربتی هر 4 قاچاقچی را دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه آنها 114 کیلو تریاک را کشف کردند.
مواد غذایی فاسد
اصفهان-  مهر‌: مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: در بازرسی‌های ایام عید که از اول اسفند ماه آغاز شد، ۸ تن مواد غذایی ناسالم کشف و ضبط  و معدوم ‌شد.
حسین صفاری اظهار داشت: در این بازرسی‌ها، شاهد پلمب ۱۷ مرکز بودیم و ۳۵ مورد نیز معرفی به دادگاه و تعزیرات صورت گرفته است.
کشف عتیقه
اصفهان- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار از کشف سکه‌های دوره اشکانیان در خوانسار خبر داد.
سرهنگ ابراهیم توسلی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان حین اجرای طرح ایست و بازرسی به یک وانت تویوتا مشکوک شده که پس از توقف در  بازرسی از آن هشت  عدد سکه عتیقه و قدیمی معروف به «الیمایی» دوره اشکانیان که ارزش ریالی هر کدام 200 میلیون ریال است را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و خودرو مربوطه نیز توقیف شد.