kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
شورای شهر تصویب کرد

افزایش نرخ بلیت مترو سال آینده از 1000 تا 7500 تومان

اعضای شورای شهر تهران قیمت نهایی بلیت مترو را برای سال 97 تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء افزایش قیمت بلیت تک سفره را از 800 به 1000 تومان تصویب کردند، همچنین قیمت بلیت حومه 1500 و قیمت بلیت متروی فرودگاه امام خمینی(ره) 7500 تومان شد.
در جلسه دیروز شورای شهر بررسی نهایی تعیین قیمت بلیت مترو برای سال آینده در دستور کار شورای شهر قرار گرفت و ناهید خداکرمی پیشنهاد داد که بلیت برای افراد زیر 21 سال رایگان شود که اعضای شورا به این پیشنهاد رأی ندادند.
همچنین مجید فراهانی ضمن انتقاد از افزایش زیاد قیمت بلیت حومه گفت: ما با این کار مردم را تشویق می‌کنیم به جای استفاده از مترو از حمل ونقل خصوصی استفاده کنند و این در حالی است که همیشه ترافیک کرج- تهران و بالعکس شدید بوده است.
وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو باید برای کاهش هزینه‌های خود چاره‌ای بیندیشد، گفت: شرکت مترو 4000 نفر نیروی مازاد دارد و بدترین اتفاق این است که ما قیمت‌ها را افزایش دهیم اما خدمات افزایش نداشته باشد.
به گزارش ایسنا، در ادامه حسن رسولی پیشنهاد داد برای افرادی که از کارت‌ بلیت‌های مدت‌دار استفاده می‎کنند تخفیف 25 درصدی در نظر گرفته شود که اعضای شورای شهر به این پیشنهاد رأی مثبت دادند. همچنین اعضای شورای شهر به پیشنهاد دیگری درخصوص زمان اجرای این مصوبه رأی دادند و مقرر شد افزایش قیمت در بلیت مترو از اول اردیبهشت سال 97 باشد.