kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

تشییع باشکوه پیکر امام جمعه شهرستان طبس

صبح دیروز مراسم تشییع پیکر امام جمعه فقید شهرستان طبس حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجرین مقدم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم منطقه و جمعی از مسئولان استان خراسان جنوبی و شهرهای همجوار برگزار شد.
طبس- خبرنگار کیهان:

مراسم تشییع از محل مصلای نماز جمعه (مسجد جامع کبیر) این شهر به طرف آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی حضرت رضا(ع) به طول 4 کیلومتر بر دوش مردم ولایتمدار طبس انجام شد و سپس در این مکان مقدس نماز میت بر پیکر شادروان مهاجریان مقدم اقامه شد.
پیکر امام جمعه طبس براساس وصیت وی به مشهد مقدس منتقل تا امروز در کنار آرامگاه مادرش در صحن و سرای حضرت امام رضا(ع) دفن شود.
گفتنی است امام جمعه طبس در سن 75 سالگی روز جمعه گذشته در پی ایست قلبی به دیار باقی شتافت. حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم فرزند طبس بود که پس از پیروزی انقلاب تا سال 68 در قوه قضائیه و از سال 68 تاکنون به مدت 28 سال امامت جمعه طبس را عهده‌دار بود.
در مراسم تشییع حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجرین‌مقدم استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس، فرمانده سپاه انصار‌الرضا(ع) و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
در پی رحلت امام جمعه فقید این شهرستان از سوی فرمانداری ویژه طبس 2 روز عزای عمومی اعلام شد و روزهای شنبه و یکشنبه مجلس ترحیم و بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجریان در محل هیئت ابوالفضلی(ع) شهرستان طبس برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس و سایر مسئولان، احزاب و نهادها با صدور پیام‌های جداگانه رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.