kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

حوادث کوتاه از کشور


    تریاک در کیسه برنج
قایم شهر – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قایم شهر از کشف تریاک در کیسه‌های برنج خبر داد.
سرهنگ محمد ولی مرادی گفت : پلیس در حین ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی به یکدستگاه خودروی حمل برنج مشکوک که هنگام بازرسی از آن مقدار 12 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.
وی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و خودروی وی نیز توقیف شد.
سرقت اینترنتی
زاهدان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی چابهار از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب دانشجویان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم گفت: پلیس با انجام تحقیقات دریافتند که فردی سودجو مشخصات دانشجویانی که قصد انجام تراکنش بانکی را داشتند ، اطلاعات بانکی را بدست آورده و از حساب آنها برداشت می‌کرد.
داروهای مخدر
ساری – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی آمل از دستگیری عامل توزیع قرص و دارو‌های مخدر قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نعمت‌الله آزادی گفت: ماموران در بازرسی از این متهم یک هزار و ۶۰۰ عدد انواع قرص‌های مخدر و ۳۰۰۰ گرم شربت مخدر کشف کردند.
سرهنگ آزادی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
انهدام باند توزیع مواد مخدر
کرمانشاه – فارس : فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی در این استان خبر داد.
سرتیپ ‌منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: پس از گسترش چتر اطلاعاتی و شناسایی اعضای باند، مشخص شد که این افراد در نقاط مختلف استان در پوشش خانه باغ و سوله، کارگاه‌هایی را برای تهیه مواد مخدر ایجاد کرده‌اند که هر کدام از آ‌نها بخشی از پروسه تولید مواد مخدر صنعتی را برعهده‌ دارند.
وی گفت: در نهایت پلیس در 2 عملیات جداگانه پنج نفر از اعضای اصلی باند را دستگیر و 90 لیتر پیش‌ ساز مواد مخدر و یک‌ کیلو و 740 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف کردند.
بازداشت عامل تیراندازی
گرگان – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر از دستگیری یکی از عاملان تیراندازی در یکی از محلات روستای ازدارتپه خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اصلانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک مورد مجروحیت بر اثر تیراندازی در بیمارستان آزادشهر، بلافاصله ماموران کلانتری جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی آزادشهرگفت: ماموران در بازرسی از منازل متهمان یک نفر از عاملان تیراندازی را دستگیر کردند.
وی گفت: در این درگیری یک نفر مجروح شده که حال او اکنون مساعد است.
اصلانی افزود: دو نفر از عاملان تیر اندازی شناسایی و تلاش جهت دستگیری دیگر متهمان ادامه دارد.
واژگونی اتوبوس
یزد – ایسنا: رئیس‌پلیس راه یزد – کرمان گفت: اتوبوس زاهدان- یزد در فاصله پنج کیلومتری شهرستان مهریز دچار لغزندگی و سپس واژگون شد، که در این حادثه یک نفر کشته و 15 نفر مصدوم شدند.
سرگرد«فتاحی» در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در این محور،‌ افزود: این حادثه 16 نفر مصدوم داشته که متأسفانه یک نفر از مسافران قبل از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
وی اضافه کرد:‌ پنج نفر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس توسط اورژانس در محل مداوا و 10 نفر مابقی به بیمارستان مهریز منتقل شدند.
قاچاق پارچه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان لرستان از کشف مقادیر زیادی پارچه قاچاق در چگنی خبر داد.  
سرتیپ «مهدیان نسب» گفت: ماموران آگاهي در آزاد راه «خرم زال» به يك دستگاه تريلی «ولوو» مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسي از خودرو مذکور، یک هزار و 194 طاقه انواع پارچه‌های قاچاق به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون ریال که از استان‌های جنوبی کشور به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، كشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگير شد.
مواد محترقه غير مجاز
زنجان – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامي استان زنجان از کشف انواع مواد محترقه غير مجاز در این استان خبر داد.
سرتیپ آزادی فرمانده انتظامي استان از کشف بیش از 180 هزار عدد انواع مواد محترقه غير مجاز در زنجان خبر داد.
سرتیپ آزادي با بیان اینکه طرح برخورد با افراد سودجو و تهیه و توزيع کنندگان مواد محترقه در استان آغاز شده است افزود: مامورین انتظامی با انجام3 عمليات در شهرستانهای زنجان، ابهر و ايجرود مقدار 180 هزار عدد انواع مواد محترقه را کشف کردند.
گوشی تلفن همراه قاچاق
سنندج - ایرنا: فرمانده انتظامی کردستان گفت: یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان بیجار کشف شد.
سرتیپ مسعود خرم نیا با ‌اشاره به اینکه فرد یا افراد قاچاقچی قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بودند، تاکید کرد: در بازرسی از خودرو، 417 دستگاه تلفن همراه هوشمند کشف شد که به طرز ماهرانه‌ای در صندوق و صندلی عقب خودرو جاسازی شده بود.
معدوم سازی گوشت فاسد
کرمانشاه- مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی گوشت فاسد در شهر کرمانشاه
خبر داد.
صیاد غلامی اظهار داشت: طی بازرسی‌های مستمر انجام گرفته از سطح واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی کارشناسان شبکه دامپزشکی ۸۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ و سنگدان فاسد را از ۲ واحد صنفی متخلف کشف و ضبط کردند.
دستگیری سارق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي «مرودشت» از دستگيري 2 سارق سيم و كابل برق و يك مالخر با 20 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
  سرهنگ «اسماعيل زراعتيان»، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم و كابل برق از چاه هاي كشاورزي، ماموران انتظامي با انجام يك سري تحقيقات ميداني مخفيگاه سارقان را شناسايي و در يك عمليات ضربتي 2 نفر از سارقان را دستگير كنند.
وی همچنین اظهار كرد: در بازرسي از منزل سارقان يك دستگاه سمپاش، يك عدد قيچي باغباني و بيش از 400 متر كابل و سیم برق مسروقه كشف شد.