kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

آغاز طرح نوسازى ناوگان حمل‌ونقل عمومى بار و مسافر شهرى كشور

آیین آغاز طرح نوسازى ناوگان حمل‌ونقل عمومى بار و مسافر شهرى كشور با حضور وزیر کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل درون و برون شهری و با توجه به سیاست‌های که رئیس‌جمهور ابلاغ کرده‌اند و به جد حامی آن هستند تلاش شده تامین منابع از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت و از طریق بانک‌ها و خودروسازان صورت بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: نوسازی امر مهمی است و امروز با هماهنگی و همکاری كه بانک‌ها به عنوان تامین‌کننده منابع و اتحادیه اتوبوسرانی و به ویژه شهرداری‌ها با یکدیگر داشتند بخشی از اتوبوس‌ها و کامیونت‌ها و خودروها تحویل داده شد و اين طرح در قالب این مشارکت دستگاه‌ها اجرايى شده است.
رحمانی فضلی تاكيد كرد: طرح خاص و ابلاغى رئيس جمهور در حوزه نوسازى ناوگان حمل‌ونقل به زودى اجرايى مى شود.
وی با بيان اينكه امیدواریم دولت تعهد خود را به شهرداری‌ها به سرعت انجام دهد تا بتوانیم امر نوسازی را تسريع کنیم، گفت: برای امر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است كه طبق آن عمل مى شود.
وزير كشور اظهارداشت: در حوزه خرید واگن‌های مترو اقدام شده بطورى که در اين زمینه خرید دو هزار واگن توسط دولت و شورای اقتصاد به تصویب رسيده است و حدود ۶۵۰ واگن این هفته به مناقصه گذاشته می‌شود تا سفارش‌هاى مورد نياز تامين داده شود.
نوسازى ٢١ هزار خودرو بارى در سال آينده
معاون عمران و توسعه امور شهرى و روستائی وزير كشور نیز در این مراسم با ‌اشاره به اينكه تعدادى اتوبوس، مينى بوس و خودرو حمل بار در اين طرح با مشاركت بانك‌ها و خودروسازان به شهردارى‌ها و ‌اشخاص تحويل داده مى‌شود، گفت: طى سال آينده ٢١ هزار خودرو بارى نوسازى خواهند شد و تحويل داده مي شوند.
سيد محمدعلى افشانى ادامه داد: مابه‌التفاوت نرخ سود بانكى اين طرح پرداخت شده و قرارداد بانك‌ها منعقد شده است.
وی افزود: تا پايان امسال تعداد ٢٨٦ اتوبوس تحويل ناوگان حمل‌ونقل عمومى كشور خواهد شد كه از اين تعداد ١٤٤ اتوبوس و همچنین ٦٨ مينى بوس امروز آماده تحويل هستند.