kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) انجام شد

تشییع پیکرهای مطهر 300 شهید گمنام دفاع مقدس در 29 استان

در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم ولایتمدار ایران اسلامی دیروز در تهران و 29 استان کشور پیکرهای مطهر شهیدان گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند.
به گزارش خبرنگاران کیهان و خبرگزاری‌ها دیروز جای‌جای ایران آکنده از عطر شهادت و تشییع شهیدان گمنام دفاع مقدس که برای اعتلای اسلام و ایران جنگیدند بود که اخبار این مراسم در پی آمده است:
البرز: عزاداران فاطمی در استان البرز، پیکرهای مطهر 9 شهید گمنام دفاع مقدس را صبح سه شنبه در ساوجبلاغ، فردیس، مهرشهر و نظرآباد تشییع کردند.
دو تن از شهدای کرج از نیروهای ژاندارمری سابق هستند که در 21 تیرماه 67 در منطقه زبیدات در گردان 207 رزمی شهید شدند.
این دو شهید جعفر نژادمعصوم و وحید سلمان اثردری نام دارند که در امامزاده محمد کرج خاکسپاری شدند.
خراسان رضوی: در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پیکرهای مطهر 67 شهید گمنام دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.
 در این آیین پیکرهای پاک سه شهید مدافع حرم، 13 شهید گمنام دفاع مقدس و نیز به صورت نمادین51 شهید جاویدالاثر مدافع حرم از میدان شهدا تا بارگاه امام رضا(ع) تشییع و سپس در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.
51 رزمنده مدافع حرم و جاویدالاثر که شهادت آنان قطعی و احراز شده دیروزبه صورت نمادین تشییع شدند که در صورت تفحص و شناسایی پیکرهای آنان، این عزیزان نیز به ایران منتقل خواهند شد.
پیکرهای چهار شهید گمنام نیز دیروز در گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی تشییع شد.
قزوین: پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)در استان قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.
با حضور جمعی از مسئولان و مردم پیکرهای این شهیدان در سه منطقه استان تشییع شدند.
پیکرهای دو شهید گمنام تا مزار شهدای گمنام (پارک) معلم کلایه تشییع و در این مکان آرام گرفتند. همچنین پیکرهای دو شهید دیگر در ضیاء‌آباد تاکستان و پیکرهای دو شهید گمنام دیگر در پادگان هوانیروز آمادگاه ارتش در آبیک به خاک سپرده شد.
شهدای گمنام تدفین شده در استان قزوین 17،18،20،24،26و28 ساله بودند و در عملیات‌های والفجر هشت، ام الرصاص، کربلای 4، ایذایی و تک دشمن به شهادت نائل شدند.
لرستان: پیکرهای پاک سه شهید گمنام دفاع مقدس دیروز در خرم‌آباد.
بر روی دستان مردم شهید پرور خرم‌آباد از میدان شهدا تا مصلای الغدیر این شهر تشییع شد.
این شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان لرستان، تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع ) و تیپ 284 شهید رستمی به خاک سپرده شدند.این شهدا در مناطق عملیاتی رمضان در شرق بصره، والفجر 8 در فاو، کربلای 4 در ام‌الرصاص و تک دشمن در زبیدات در سال 1367 شناسایی شدند.
گیلان: همچنین پیکر شهید علیرضا آفرین از شهدای دفاع مقدس که پس از 29 سال به وطن بازگشته، پس از تشییع بر دوش مردم رشت، در خاک وطن آرمید.
پیکر این شهید از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت واقع در پل عراق به سمت میدان فرهنگ تشییع و پس از انتقال به شهر سنگر، در زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهید علیرضا آفرین متولد سال 1345 از شهدای گیلانی دوران دفاع مقدس بود که 21 تیرماه سال 67به شهادت رسید و پس از گذشت 29 سال شناسایی‌ و به کشور بازگشت.
خراسان شمالی: پیکرهای 8 شهید گمنام تازه شناسایی شده در شهرهای بجنورد، گرمه و اسفراین تشییع و خاکسپاری شد.
مراسم تشریفات نظامی و تشییع پیکر شهدا از جلو مسجد انقلاب بجنورد به سمت میدان شهید کلاته این شهر انجام و پس از تشییع در 3 شهر خراسان شمالی خاکسپاری شد.
دو تن از شهدا در گلزار شهدای بجنورد و یک شهید در شهرستان گرمه به خاک سپرده ‌شد.
همچنین دو شهید گمنام در دانشگاه پیام نور بجنورد، دو شهید در دانشگاه فرهنگیان و دو شهید در مجتمع آموزش عالی اسفراین، آرام گرفتند.
خراسان جنوبی: پیکرهای 12 شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت‌فاطمه(س) در خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر 6 شهید گمنام از این تعداد دیروز در شهر بیرجند تشییع شد. پیکر یک شهید در حوزه علمیه بیرجند، یک شهید در منطقه پدافند هوایی شرق، پیکر 2 شهید در روستای حاجی‌آباد بیرجند و پیکر 2 شهید در شهرک دستگرد بیرجند به خاک سپرده شدند.
همچنین دیروز پیکر 2 شهید گمنام در باغستان فردوس، 2 شهید در روستای چاهک موسویه قاین و 2 شهید در روستای بورنگ درمیان به خاک سپرده شدند.
گنبد کاووس: پیکر پاک جانباز 70 درصد، سرگرد شهید حسن قندهاری روز دوشنبه با حضور مردم و مسئولان شهر تشییع و خاکسپاری شد.
آیین تشییع و خاکسپاری این جانباز شهید که از نیروهای ارتش بود، از مقابل بیمارستان طالقانی گنبدکاووس آغاز شد و مردم این شهرستان، پیکر پاک وی را تا مسجد قائمیه بردوش خود حمل و تشییع کردند.
پس از اقامه نماز بر پیکر این جانباز شهید توسط امام‌جمعه گنبدکاووس، پیکر او برای خاکسپاری به گلزار شهدای امامزاده یحیی بن‌زید(ع) این شهرستان منتقل شد و در جوار سایر همرزمان شهیدش در خانه ابدی آرام گرفت.
اردبیل- در خلخال هم دیروز پیکر شهید گمنام 16 ساله پس از تشریفات نظامی در حوزه علمیه جعفریه این شهر آرام گرفت. پیکر شهید «علی حیدر هاشمی» از نیروهای ارتش نیز دیروز در پارس‌آباد مغان تشییع و به خاک سپرده شد. پیکر پاک شهید قادر عباسی از ماموران نیروی انتظامی نیز پس از تشییع در آرامستان قاسمیه شهر اردبیل به خاک سپرده شد.
پیکر این سه شهید به تازگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور کشف شده بود.
مازندران: پیکر 12 شهید گمنام هم دیروز با حضور آحاد مردم، خانواده‌های شهدا، جانبازان و مسئولان در شهرهای ساری و قائمشهر تشییع شد، دو تن از این شهدا در ساری و 10 تن دیگر جهت خاکسپاری به دیگر شهرهای مازندران انتقال یافتند.
همچنین مردم شهرستان عباس‌آباد در غرب مازندران هم دیروز میزبان پیکر شهیدی از دوران دفاع مقدس بودند که پس از 29 سال به وطن بازگشت.
یک شهید 28 ساله در قائمشهر، دو شهید در بابل، دو شهید 25 ساله و 19 ساله در محمودآباد، دو شهید 24 و 20 ساله در سیمرغ، و سه شهید در محمدآباد بخش دودانگه ساری به خاک سپرده شدند.
این شهدا در عملیاتهای رمضان ، محرم ، خیبر و والفجر یک و 8 به شهادت رسیدند.
بوشهر: مردم ولایتمدار استان بوشهر نیز دیروز پیکرهای پاک پنج شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند.
بوشهری‌ها پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر پیکر شهیدان و خواندن زیارت عاشورا با آرمان‌های شهدا میثاق دوباره بستند.
اهواز: دیروز پیکر مطهر 14 شهید گمنام در شهرهای مختلف استان خوزستان به خاک سپرده شدند.
همچنین دیروز در شهر چغامیش دزفول دوشهید گمنام، در شهر حمزه و شیرین آب دزفول دو شهید گمنام، در شهرک خیبر دزفول دو شهید گمنام، در تیپ 292 دزفول (نزاجا) دو شهید گمنام و در شهرک بی‌بیان مسجدسلیمان نیز دو شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شدند.
قم: پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، روز دوشنبه بر دوش مردم قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد.
در این آیین قشرهای مختلف مردم، فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه، علما، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه و خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) حضور داشتند.
پیکرهای مطهر این شهیدان پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی حضرت معصومه(س) با بدرقه مردم برای خاکسپاری به نقاط مختلف قم منتقل شد.
پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال 61، برای خاکسپاری به دانشگاه علوم پزشکی قم انتقال یافت.
همچنین پیکرهای مطهر 2 شهید 20 و 24 ساله مربوط به تک سال 67 دشمن و عملیات کربلای چهار در جزیره ام‌الرصاص، اول اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه باقرالعلوم پردیسان قم به خاک سپرده شدند.
تبریز : با حضور مردم تبریز پیکر 11 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در تبریز تشییع شد.
پیکر پاک این شهدا از میدان شهدا تا میدان ساعت شهر تشییع و چهار تن از شهیدان گمنام در تبریز(در قراملک و فنی و حرفه‌ای ) و سه شهید در اسکو به‌ خاک سپرده شدند.
همچنین پیکر دو شهید گمنام به هوراند و دو شهید به کشک‌سرای مرند منتقل که با حضور مردم تشییع و خاکسپاری شدند.