kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
شمیم یاس نبوی در سراسر ایران پیچید

ایران اسلامی داغدار ماتم دردانه رسول اکرم(ص)

مردم مؤمن و شریف ایران اسلامی در سالروز شهادت جانگداز پاره تن پیامبر(ص) اقامه عزا کردند.


این مراسم در تهران، علاوه بر تکایا، حسینیه‌ها و مساجد، با اجتماع عزاداران فاطمی در میدان هفتم تیر با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان مقدس رضوی، میدان فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و میدان ابوذر با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
حجت‌الاسلام رئیسی در اجتماع هیأت‌های عاشورای فاطمی در میدان هفتم تیر تصریح کرد: اگر به جای مردم به بیگانه اعتماد کردید، اشرافی‌گری جای توجه به محرومان را گرفت، در فرهنگ و سیاست و اقتصاد الگوهای لیبرال استفاده شد و به جای استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، وابستگی به بیگانه به اسم تعامل با دنیا، توجیه و تئوریزه شد و به جای مبارزه بی‌امان با فساد و تبعیض، با رانت و فساد نزدیکان و نورچشمی‌ها مماشات شد، عقب‌گرد و ارتجاع قطعی است.
در مشهد مقدس نیز عزاداران اجتماع بزرگی تشکیل داده و سپس به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) حرکت کردند و به سوگواری پرداختند. در این مراسم همچنین پیکر مطهر 67 شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تشییع شد.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در حرم منور رضوی به سخنرانی در جمع عزاداران پرداخت.
همچنین در شهر مقدس قم، دسته عزاداری فاطمی طبق سنت هرساله با حضور آیات وحید ‌خراسانی و صافی ‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون و سوگواران شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دفتر این دو مرجع تقلید تا حرم حضرت معصومه(س) برپا شد.
آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز هم میزبان سوگواران شهادت بی بی دو عالم بود. در شام شهادت دردانه رسول اکرم(ص) مراسم آئینی لاله‌گردانی خادمان حرم احمدی در این مضجع شریف اجرا شد.