kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

انتقاد یک تهیه‌کننده از شورای صنفی نمایش(اخبار ادبی و هنری)

در ادامه اعتراض سینماگران به وضعیت نابسامان اکران و عدم رعایت عدالت در این عرصه، این بار یک تهیه‌کننده به خاطر عدم نمایش فیلم خود به مدیران این عرصه انتقاد کرد.

سعید عصمتی تهیه‌کننده فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» در گفت وگو با خبرنگار کیهان اظهار کرد: با گذشت دو سال از تولید این فیلم اما متأسفانه شورای صنفی نمایش که نهاد تصمیم‌گیر در نمایش فیلم‌هاست، هیچ توجهی به تقاضای ما برای اکران عمومی این فیلم نمی‌کند. این شورا در مقابل لابی‌های پخش، کوچک‌ترین حمایتی از ما نکرده است. هر بار پیگیری می‌کنیم که چرا فرصت نمایش فیلم ما را فراهم نمی‌کنند، با پاسخ‌هایی چون «بعدا اطلاع می‌دهیم» ما را از سر خودشان باز می‌کنند. جای سؤال است که شورای صنفی با چه عدالت و معیاری فعالیت می‌کند؟ وی با بیان اینکه فیلم خود را با بودجه شخصی و بدون هیچ حمایت مالی ساخته است، گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «آتش به اختیار» فرمودند را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام و با هزینه شخصی خودم و بدون حمایت هیچ نهاد و ارگانی، آثاری را برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی کشور تولید می‌کنم. این درحالی است که امروز بخش اعظم بودجه فیلم‌هایی که ساخته می‌شود یا توسط ارگان‌ها تأمین می‌شود یا از سوی امثال بابک زنجانی‌ها و امامی‌ها و...
عصمتی تصریح کرد: به خاطر نمایش تصویری معقول از پلیس در این فیلم، جشنواره‌های خارجی از پذیرش آن امتناع می‌کنند. اگر ارزش‌های نظام را در این فیلم رعایت نمی‌کردیم، می‌توانستیم مثل برخی از سینماگران از جشنواره‌های خارجی جوایز بگیریم. اما ما حفظ ارزش‌های نظام را بر جوایز خارجی ترجیح دادیم.
وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه وضعیت امروز سینمای ما به گونه‌ای شده که گردانندگان این عرصه به جای اینکه ارزش را در محتوای آثار ببینند در روابط می‌بینند. یعنی هر کس که دارای لابی و رابطه است، حتی اگر فیلمی نازل و مبتذل ساخته باشد هم می‌تواند به راحتی سینماها را در اختیار بگیرد.