kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
دبیر جایزه سینمایی ققنوس:

تلاش برای گفتمان‌سازی درباره سینمای عدالت تداوم می‌یابد(اخبار ادبی و هنری)

دبیر جایزه سینمایی ققنوس از تداوم نشست با متفکران و سینماگران جبهه انقلاب در طول سال برای بررسی و تثبیت شاخص‌های سینمای عدالت اجتماعی خبر داد.

محمد کوچک، دبیر هفتمین جایزه ققنوس و محفل سینماانقلاب که جمعه گذشته به کار خود پایان داد، در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان درباره تداوم جشنواره سینمایی ققنوس در طول سال بیان کرد: جایزه ققنوس به هیچ وجه خلاصه شده در ایام برگزاری محفل سینماانقلاب نیست. اما به دلیل اینکه بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور در دهه فجر اتفاق می‌افتد ما هم همزمان با برگزاری این جشنواره، ماحصل کار یک‌ساله خود را در این ایام به نمایش می‌گذاریم.
وی افزود: ما به لحاظ مالی توان این را نداریم که این محافل را در طول سال هم برگزار کنیم کما اینکه بسیاری از سازمان‌های انقلابی به ما پیشنهاد داده‌اند که این کار را در طول سال هم ادامه دهیم که در حال بررسی است. اما مثل هر سال، حیات این رویداد را با برگزاری نشست‌هایی با سینماگران و اندیشمندان تداوم می‌بخشیم و طی هفت سال گذشته به خلق یک سری گفتمان‌ها رسیدیم.
دبیر جایزه سینمایی ققنوس اظهار کرد: امسال در محافل هم‌اندیشی این جشنواره، با حضور شخصیت‌هایی چون حسن رحیم‌پور ازغدی، نصرت‌الله پژمانفر، حسن عباسی و برخی دیگر از اساتید جبهه فکری انقلاب، طرح بحث‌هایی متفاوت و شاخص‌گذاری‌های جدیدی برای سینمای عدالت اجتماعی صورت گرفت. اتفاقی که به نظر ما برای خود ما خیلی مهم و ارزشمند است. این طرح بحث‌ها و شاخص‌ها باید به کمک رسانه‌ها بسط داده شود و ما هم سعی خواهیم کرد که دیگر چهره‌های فکری جبهه انقلاب را در طول سال درگیر این مباحث کنیم. همچنین بنا داریم تا جلساتی را با حضور فیلمنامه‌نویس‌ها و مولفین برگزار کنیم که این مباحث برای آنها نیز مطرح شود. هر چند که ممکن است بسیاری از آنها اصلا نگاه ما را قبول نداشته باشند اما باید حرف خودمان را به آنها برسانیم.