kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

پیکر مطهر 139 شهید گمنام در 12 شهر و استان کشور تشییع می‌شود






همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) پیکر پاک و مطهر 139 شهید گمنام دفاع مقدس در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، عسلویه، گلستان، اصفهان، قزوین، یزد، لرستان و کرمان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
تشییع پیکر ۳۰ شهید گمنام
در مشهد مقدس
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این شهدا 26 بهمن با حضور و استقبال مسئولان کشوری و لشکری و مسئولان استان از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد وارد مشهد می‌شوند.
سردار اکبر نجاتی افزود: این شهدا از فرودگاه به حرم امام رضا(ع) منتقل و طواف داده می‌شوند و سپس طبق برنامه زمان‌بندی شده از 28 بهمن تا چهارم اسفند در 16 مکان استان تدفین می‌شوند.
او گفت: 12 پیکر شهید در شب شهادت و 18 شهید در اجتماع فاطمیون در روز شهادت حضرت فاطمه (س) به همراه 2 شهید مدافع حرم  با حضور مردم شهیدپرور مشهد تشییع خواهند شد.
 30 شهید گمنام دفاع مقدس که قرار است همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) درمشهد مقدس تشییع شوند از مناطق جنوب کشور در مناطق عملیاتی بدر،خیبر،کربلای4و5 و زبیداک تفحص شده‌اند.
تشییع پیکر مطهر 12 شهید گمنام
در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر 12 شهید گمنام  اول اسفند مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان به خاک سپرده می‌شود.
مهدی رحیم‌آبادی با بیان اینکه 7 نقطه برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در استان تعیین شده است، افزود: حوزه علمیه امیرالمؤمنین، منطقه پدافند هوایی، بوستان شهدای گمنام شهرک حاجی آباد و بوستان شهدای گمنام شهرک دستگرد در بیرجند، بوستان شهدای گمنام روستای بورنگ، بوستان ولایت روستای چاهک موسویه و باغستان فردوس از مکان‌های تعیین شده برای تدفین شهدای گمنام در استان است.
تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام سیستان و بلوچستان
همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) پیکر دو شهید گمنام در شهر زاهدان تشییع و خاکسپاری می‌شود.
پیکر ۱۸ شهید گمنام
 در استان فارس تشییع می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از تشییع ۱۸ پیکر شهید گمنام در ایام فاطمیه دوم در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرهنگ حمیدرضا گرامی اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه دوم پیکر 18 شهید دوران دفاع مقدس در استان فارس تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
وی با بیان اینکه این شهدا در شهرهای مختلف استان تشییع می‌شوند، گفت: پیکر مطهر این شهدا ساعت 9 صبح یکم  اسفند به طور همزمان در سراسر استان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
 تشییع پیکر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در قم
 مراسم تشییع باشکوه ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس دوشنبه آینده همزمان با ایام فاطمیه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با ۲۸ استان کشور، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ بهمن از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و در دانشگاه‌های علوم پزشکی و باقرالعلوم و مرکز آموزش پاسداری علویون و مجتمع صنعتی بعثت تدفین خواهند شد.
شهرستان عسلویه
میزبان 4 شهید گمنام می‌شود
فرمانده سپاه شهرستان عسلویه گفت: شهرستان عسلویه میزبان چهار شهید گمنام می‌شود.
سرهنگ مهدی حسن‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهرستان عسلویه میزبان چهار شهید گمنام است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: آئین تشیع شهدای نخل تقی نیز ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه از میدان ناخدا تا پارک ساحلی برگزار می‌شود و نماز شهدا ساعت هشت صبح در شهید آگوشی بیدخون برگزار خواهد شد.
گلستان میزبان
۴ شهید گمنام می‌شود
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان گفت: گلستان میزبان چهار شهید گمنام می‌شود.
به گزارش مهر، سروان پاسدار علی خالقی، اظهار کرد: گلستان در روز شنبه ۲۸ بهمن مفتخر به حضور چهار شهید گمنام شده و مردم شهیدپرور استان در ساعت ۱۳ همان روز به استقبال این آلاله‌های خوشنام در محل میدان بسیج گرگان می‌روند.
خالقی گفت: بعد از مراسم استقبال جهت اجرای مراسم وداع و تشییع و تدفین دو شهید به شهرستان آزادشهر رفته و دو شهید نیز در گرگان خواهند ماند.
3۰ شهید گمنام در استان اصفهان تشییع و تدفین می‌شود
به گزارش مهر، با حضور مردم شهیدپرور نصف جهان پیکر مطهر ۳۰ شهید گمنام روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در استان اصفهان تشییع می‌شود.
پیکرهای این شهدای گمنام که در عملیات‌هایی مانند کربلای ۴، رمضان، خیبر،‌ مجنون، تک دشمن فاو، والفجر ۸، کربلای ۴ ام الرصاص، رمضان شرق بصره حضور داشتند قرار است در ۱۵ نقطه استان اصفهان به خاک سپرده شود.
گفتنی است، مراسم استقبال از ۳۰ شهید گمنام دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس استان اصفهان واقع در ابتدای خیابان علامه امینی که فاز نخست آن در هفته‌های گذشته افتتاح شد، انجام شود.
 استان قزوین میزبان 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: پیکرهای مطهر ۸ شهید گمنام دفاع مقدس، ۳۰ بهمن و اول اسفند ماه با حضور پرشور مردم در استان قزوین تشییع می‌شود.
سرهنگ مهدی طاهرخانی در گفت‌و‌گو با مهر اضافه کرد: پیکر مطهر ۸ شهید گمنام دفاع مقدس در روزهای آینده و همزمان با ایام فاطمیه در استان قزوین تشییع و در شهرهای معلم کلایه و ضیاءآباد تاکستان، پایگاه هوانیروز و آمادگاه ارتش در شهر آبیک و دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا به خاک سپرده خواهد شد.
استان یزد، فردا میزبان پیکر‌های مطهر ۶ شهید گمنام
همزمان با ایام فاطمیه، ۶ شهید گمنام از شهدای دوران دفاع مقدس در شهر‌های یزد، میبد، بافق و هرات تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنی فاطمه، نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودان استان یزد گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس  از عملیات رمضان که در شرق دجله تفحص شده روز یکشنبه 29 بهمن ماه ساعت 15 از مسجد شهید ساداتی صفائیه تشییع و در «مرکز فرهنگی دفاع مقدس» به خاک سپرده می‌شود.
خاکسپاری 3 شهید گمنام
در لرستان
جلسه هماهنگی ورود و خاکسپاری 3 شهید گمنام در خرم‌آباد و سراب دوره برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای لرستان، این 3 شهید گمنام والامقام روز سه‌شنبه در تیپ ۵۷ حضرت اباالفضل، تیپ ۲۸۴ شهید رستمی سراب دوره و مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی به خاک سپرده می‌شوند.
در شب سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (دوشنبه) مراسم، شبی با شهدا در مساجد آیت‌اله مدنی چهارراه طیب، صاحب‌الزمان خیابان رازی وحضرت زهرا دره گرم خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
پیکر مطهر ۱۶ شهید گمنام
در ۹ منطقه استان کرمان آرام می‌گیرد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با ‌اشاره به اینکه پیکر مطهر ۱۶ شهید گمنام استان کرمان در ۹ مکان دفن می‌شوند گفت: شهرستان‌های انار، رفسنجان، شهربابک و سیرجان میزبان شهدای گمنام در ایام فاطمیه‌‌(س) هستند.
به گزارش تسنیم، سرهنگ پاسدار محمد‌مهدی ابوالحسنی اظهار‌ داشت: استان کرمان در روزهای پایانی ایام فاطمیه‌‌(س) میزبان کاروان 16 شهید گمنام است که این شهدا در شهرستان‌های انار، رفسنجان، شهربابک و سیرجان تدفین می‌شوند.