kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
ابراهیم رزاقی:

نگرانم که در انتخابات بعدی اکثر نمایندگان مجلس نماینده ثروتمندان باشند

یک اقتصاددان گفت که به قول دبیر شورای نگهبان، در این انتخابات خیلی زیاد خرید رای صورت گرفت. من نگرانم که در انتخابات بعدی اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس، نماینده ثروتمندان و پولدارها باشند.



 

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با راه دانا، اظهار داشت: در خبرها می‌شنویم که یک عده کارگر حقوق نگرفته‌اند و به خیابان آمده‌اند، اینها کارگران را تازیانه زده‌اند. کارگران هپکو و آذرآب 13 ماه حقوق به این بندگان خدا نداده بودند، شما نگاه کنید 70 درصد اینها زیر یک میلیون و 200 هزار تومان دریافتی دارند حالا به اینها چند ماه حقوق نداده‌اند، تصور کنید که چگونه زندگی کرده‌اند؟ با این وضع مسئولین ما باید کسانی بیایند و از کارگران حمایت کنند و از نیروی اینها برای سازندگی بیشتر و تقویت تولید استفاده کند، اگر بعد از انقلاب خط آمریکایی پیاده نشده بود، آنگاه تمام آن عزیزانی که در جبهه بودند اینها را به اقتصاد دعوت می‌کردند و با روحیه جهادی اقتصاد را اداره می‌کردند. آن وقت کسی در ایران بیکار نبود و یک نفر بی‌خانه نبود و اصل 43 کامل پیاده می‌شد. بنابراین کسانی باید پای کار بیایند که درد مردم را داشته باشند نه درد پولدارها.
وی گفت: به قول دبیر شورای نگهبان، در این انتخابات خیلی زیاد خرید رای صورت گرفت. من نگرانم که در انتخابات بعدی اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس، نماینده ثروتمندان و پولدارها باشند.
این استاد دانشگاه به معضل شکاف طبقاتی نیز ‌اشاره کرد و بیان داشت: یک وزیر هزار میلیارد تومان ثروت دارد، از کجا آورده است؟ این میزان در مقابل کسی که حقوقش 900 هزار تومان است، یعنی اختلاف فاحش و حقوق آن وزیر چند برابر این حقوق است؟ این نکاتی است که نشان‌دهنده وضع غیرعادی است. اگر بخواهیم دقیق حساب کنیم احتیاج به دستگاه آمارگیری قوی و بی‌طرف داریم ولی دستگاه‌های آماری ما برای تلطیف کردن وضع وخیم اقتصادی عمل می‌کنند.