kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

ذخیره آب سد تهم کاهش چشمگیری داشته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با کاهش ذخیره آب پشت سد تهم ناچار خواهیم بود تا از منابع زیرزمینی استفاده کنیم.
زنجان - خبرنگار کیهان:

علیرضا جزءقاسمی با بیان اینکه عمده‌ترین منبع سطحی آب آشامیدنی شهر زنجان سد تهم می‌باشد از کاهش چشمگیر ذخیره آب این سد خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه از کل مصرف منابع آبی استان کمترین میزان مربوط به شهروندان کمتر از 2 درصد و بیشترین مصرف با 92 درصد اختصاص به بخش کشاورزی دارد. با توجه به هزینه‌های سنگین استحصال، تصفیه و انتقال از مردم خواست نهایت صرفه‌جویی را به عمل آورند.
جزءقاسمی تاکید کرد: تا هنگامی‌که آب به عنوان یک کالای اقتصادی مدنظر قرار نگیرد و قیمت این کالای حیاتی واقعی نشود همچنان شاهد روند هدررفت آب خواهیم بود.
وی با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته و کاهش 52 درصدی نسبت به درازمدت از مردم خواست تا کمک کنند با مدیریت مصرف از خشکسالی پیش رو عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به افتتاح 8 طرح عمرانی و خدماتی در ایام دهه فجر با صرف بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها برای 231 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
وی گفت: تصفیه‌خانه آب زنجان به خاطر شرایط فنی مطلوب و کیفیت آب خروجی جزو تصفیه‌خانه‌های برتر کشور محسوب می‌شود و در بین 122 تصفیه‌خانه کشور رتبه دوم را کسب کرده است و با کسب 84/6 از 100 امتیاز حائز این رتبه شد.