kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

لغزندگی باند فرودگاه هواپیما را تا لب دریا کشاند!



یک هواپیمای خطوط هوایی «پگاسوس»ترکیه به دلیل لغزندگی باند فرودگاه از مسیرش خارج و روی سراشیبی منتهی به دریای سیاه متوقف شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، این حادثه شب شنبه در فرودگاه ترابزون در شمال شرق ترکیه اتفاق افتاد و مسافران و خدمه صدمه‌ای ندیدند.تصاویر منتشرشده از محل حادثه، هواپیما را در حالی که موتور سمت راست آن در شیب منتهی به دریا داخل آفتاب افتاده است، نشان می‌دهد. شرکت هواپیمایی پگاسوس در بیانیه‌ای گفته است که مسیر این بوئینگ ۷۳۷ از آنکارا به ترابزون بود و به هنگام نشستن در باند فرودگاه ترابزون دچار حادثه شد.این هواپیما ۱۶۲ مسافر و 6 خدمه داشته است.دو عضو تیم هدایت این هوایپما – خلبان و کمک خلبان- به بازرسان گفته‎اند که پس از فرود عادی در باند و هنگامی که می‎خواسته‌اند با کم کردن سرعت هواپیما آن را متوقف کنند، موتور سمت راست هواپیما بنا به دلیلی نامشخص سرعت گرفته و هواپیما به سمت چپ منحرف شده است.هواپیما در نهایت در 25 متری ساحل دریا متوقف شد اما موتور سمت راست آن به دریا افتاد.
ماموران تحقیق در ترکیه از دو خلبان این هواپیما تست الکل گرفته‎اند که نتیجه آن منفی بوده است.تحقیقات درباره علت این سانحه بخیر گذشته هوایی ادامه دارد.