kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال



رونمایی از 21 بازیکن حاضر در ریکاوری تیم ملی
کارلوس کی‌روش در نهایت موفق شد به برنامه مدنظرش برای ریکاوری بازیکنان در پایان بازی لیگ دست یابد. سرمربی تیم ملی در برنامه‌ای از فدراسیون خواسته بود تا با تعامل با باشگاه‌هایی که در تیم ملی سهمیه دارند، مقدمات حضور بازیکنان این تیم‌ها در پایان بازی‌های لیگ مهیا شود. برنامه‌ای که در ابتدا با مخالفت برخی سرمربیان لیگ برتری همچون برانکو و کرانچار مواجه شد و در نهایت اما از روز جمعه و در پایان بازی‌های هفته هجدهم نهایی شد.ملی‌پوشان فولاد و سپاهان اولین بازیکنانی بودند که در اردوی ریکاوری تیم ملی حاضر شدند و در پایان بازی هفته هجدهم نیز دیگر بازیکنان تیم ملی از تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سایپا، ذوب آهن در محل اردوی کوتاه مدت برای ریکاوری حاضر شدند.بعد از اینکه حامد لک و احمد عبدالله‌زاده از فولاد خوزستان و سعید آقایی و علی کریمی از سپاهان بعد از بازی تیم‌های خود در لیگ به کمپ تیم ملی رفتند، دیروز نیز 17 بازیکن دیگر در این اردوی ریکاوری حاضر شدند.سید حسین حسینی، مجید حسینی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، وریا غفوری، پژمان منتظری و روزبه چشمی از استقلال در کنار علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی، محمد انصاری، جلال حسینی و وحید امیری از پرسپولیس بیشترین سهمیه اردوی ریکاوری را به خود اختصاص دادند.رشید مظاهری و اکبر ایمانی از ذوب آهن اصفهان و مهدی ترابی و علی قلی‌زاده از سایپا دیگر نفراتی هستند که به اردوی تیم ملی فراخوانده شده‌اند تا اولین مرحله از برنامه ریکاوری تیم ملی برای بازیکنان ملی‌پوش را پشت سر بگذارند.
سیدجلال حسینی از این جمع به دلیل مصدومیت تحت مراقبت پزشکی
قرار گرفته است.
توس با جدایی از شانگهای به بوکاجونیورز پیوست
مهاجم آرژانتینی بعد از فصلی ناامید‌کننده در لیگ چین برای سومین بار به عضویت بوکاجونیورز در آمد.کارلوس توس، مهاجم ۳۴ ساله بعد از اتمام قراردادش با تیم شانگهای تصمیم گرفت که بار دیگر به تیم محبوب دوران کودکی خود یعنی بوکاجونیورز بازگردد. این بازیکن آرژانتینی خیلی زود تمریناتش را در بوکاجونیورز از سر گرفت تا بتواند خیلی زود برای تیمش به میدان برود.توس در شانگهای با توجه به دریافتی بالایی که داشت نتوانست کارایی لازم را داشته باشد و حتی ‌اضافه وزن هم پیدا کرده بود. توس در سال ۲۰۱۶ به تیم شانگهای چین پیوست و با حقوق سالیانه ۳۷ و نیم میلیون یورو بیشترین درآمد را در میان فوتبالیست‌های جهان داشت.
محرومیت یک ماهه جپارف از استقلال
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از محرومیت و تعلیق بازیکن تیم استقلال تهران تا یک ماه خبر داد. دیدار دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران از هفته هفدهم لیگ برتر در حالی پنج‌شنبه هفتم دی ماه در اهواز برگزار شد که از سوی سرور جپارف، بازیکن استقلال تهران تخلفاتی رخ داد. او به استناد ماده ۱۰۰ آیین نامه انضباطی و با صدور قرار دستور موقت از همراهی تیمش در تمام مسابقات تا ۳۰ روز از تاریخ صدور رای، معلق و محروم است. جپارف روز دوشنبه ۱۸ دی ماه باید در کمیته انضباطی حضور یابد و درخصوص تخلفات خود توضیحاتی را ارائه کند.به این ترتیب، بازیکن ازبکستانی استقلال نمی‌تواند تیمش را در دیدار با تیم‌های سایپا، پدیده، پارس جنوبی و ذوب‌آهن در لیگ برتر و احتمالا دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی برابر صنعت نفت آبادان، همراهی کند.
دعوت ژاوی از ریبری برای حضور در السد
کاپیتان ‌اسپانیایی السد دوست دارد که ریبری در لیگ ستارگان قطر با او هم بازی شود.قرارداد فرانک ریبری با بایرن مونیخ تابستان سال جاری به پایان خواهد رسید و به احتمال خیلی زیاد این بازیکن فرانسوی به دوران حضور خود در بایرن مونیخ پایان دهد.ژاوی، ستاره اسپانیایی السد دوست دارد که ریبری 34 ساله هم بازی او در لیگ ستارگان قطر شود. او گفت‌: طبیعی است که لیگ قطر بسیار متفاوت با لیگ‌های معتبر اروپایی باشد اما در اینجا هم وضعیت خوب است. ریبری یکی از بهترین بازیکنان فوتبال اروپا در یک دهه اخیر بوده است هم چنانکه او را باید یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال فرانسه دانست.او ادامه‌ داد: ریبری بازیکن بسیار خوبی است و دوست دارم که در السد با او هم بازی شوم. اگر او اینجا بیاید بسیار خوب خواهد شد.
طارمی به الغرافه نزدیک‌تر شد
روزنامه قطری از مهدی طارمی به عنوان نزدیک‌ترین گزینه به الغرافه سخن به میان آورد. دوران محرومیت مهدی طارمی تنها دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید و این بازیکن می‌تواند بار دیگر برای تیم فوتبال پرسپولیس به میدان برود.اما در شرایطی که سرخ پوشان پایتخت به این بازیکن نیاز دارند او چیزهای دیگری در سر دارد و می‌خواهد از پرسپولیس جدا شود. الغرافه قطری مشتری جدی طارمی است و به نظر می‌رسد که این بازیکن در یکی دو روز آینده با این تیم قطری تمام خواهد کرد.روزنامه الرای قطر نوشت: وسلی اسنایدر با الغرافه قطر به توافق نهایی رسید و امروز (دیروز) وارد قطر می‌شود تا قرارداد خود را با الغرافه نهایی کند. از بین گزینه‌های آسیایی هم شانس مهدی طارمی بیشتر از خیمینز و السعیدی عراقی است و به احتمال خیلی زیاد این بازیکن ایرانی هم با الغرافه تمام کند.
صعود یونایتد و لیورپول در جام حذفی انگلیس
تیم‌های منچستریونایتد و لیورپول حریفان‌شان را در جام حذفی انگلیس شکست دادند.در دور سوم رقابت‌های جام حذفی انگلیس، ۲ دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها منچستریونایتد در خانه به دیدار دربی‌کانتی رفت و با ۲ گل جسی لینگارد و روملو لوکاکو پیروز شد. این بازی تا دقیقه ۸۴ بدون گل دنبال می‌شد و دربی کانتی مقاوت خوبی برابر یونایتد داشت ولی در نهایت لینگارد با شوت زیبای خود در دقیقه ۸۴ گل اول را به ثمر رساند و در اواخر بازی نیز روملو لوکاکو بازگشت خود به فوتبال را بعد از یک هفته استراحت جشن گرفت و گل دوم را به ثمر رساند.در دیگر دیدار نیز، دو تیم همشهری لیورپول و اورتون برابر هم به میدان رفتند که قرمزها با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند.جیمز میلنر ابتدا در نیمه نخست از روی نقطه پنالتی دروازه اورتون را باز کرد. در ادامه اورتون گل خورده را پاسخ داد و سیگوردسون ایسلندی توانست گل تساوی را به ثمر برساند تا اینکه ویرجیل فان دایک خرید جدید لیورپول در همان بازی نخست خود در داربی مرسی ساید گلزنی کرد و تیمش را به مرحله بعد رساند.
خوردبین از بیمارستان مرخص شد
پیشکسوت پرسپولیس پس از جراحی سختی که روی ناحیه کمر خود داشت، دیروز از بیمارستان مرخص شد.محمود خوردبین قائم‌مقام ورزشی باشگاه پرسپولیس که از درد کهنه و عارضه قدیمی در ناحیه کمر رنج می‌برد و چند سال قبل نیز یک عمل جراحی روی کمر او انجام شده بود، در پی حادثه‌ای که برای وی روی داد، با تشدید مشکل روبه‌رو شد و هفته گذشته تحت عمل جراحی از ناحیه کمر قرار گرفت تا مهره‌های کمر او با پین‌هایی که کار گذاشته شد، فیکس شود.خوردبین دیروز از بیمارستان مرخص شد اما تا طی شدن دوره نقاهت،‌ به توصیه پزشکان باید مدتی استراحت کند.
توافق نهایی بارسلونا و لیورپول بر سر ستاره برزیلی
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پیوستن هافبک برزیلی سرخپوشان مرسی‌ساید به بارسلونا قطعی شده است.
نشریه «اسپورت» اسپانیا در گزارشی مدعی شد، دو باشگاه بارسلونا و لیورپول بر سر انتقال فیلیپه کوتینیو به نوکمپ به توافق نهایی رسیده‌اند و این بازیکن برای پنج فصل آینده پیراهن آبی‌واناری‌ها را به تن خواهد کرد. بر اساس این گزارش بارسلونا در ازای 120 میلیون یورو به علاوه 40 میلیون یورو پاداش‌های در نظر گرفته شده، موفق به نهایی کردن این انتقال شده است.نشریه اسپانیایی «آس» هم مدعی شد، فیلیپه کوتینیو شنبه شب وارد شهر بارسلونا خواهد شد و امروز بازی تیم اول این شهر مقابل لوانته را از نزدیک در ورزشگاه نوکمپ تماشا خواهد کرد و روز دوشنبه هم تمرینات خود با بازیکنان بارسا را آغاز خواهد کرد. او همچنین می‌تواند در صورت تشخیص والورده در بازی با سلتاویگو در جام حذفی آبی‌واناری‌ها را همراهی کند.«آس» مدعی شد که این انتقال را باید قطعی و تمام شده دانست و سرانجام ماه‌ها مذاکره بر سر انتقال کوتینیو به نوکمپ جواب داد و ستاره برزیلی بارسا در ازای 160 میلیون یوور راهی این تیم می‌شود.