kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    14 مصدوم در 2 سانحه رانندگی
ساری- خبرنگار کیهان:‌ بر اثر برخورد دو خودروی سواری پراید و دنا در محور کوهی خیل جویبار به بهنمیر 9 نفر از سرنشیان و راننده این دو خودرو مصدوم شدند.
مصدومان این حادثه بلافاصله با اورژانس 115 و آمبولانس‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان جویبار به بیمارستان عزیزی جویبار انتقال داده شدند.
همچنین تصادف سه خودرو پژو 206، ال90 و یک دستگاه نیسان در جاده هراز سبب مصدومیت 3 نفر و بر اثر برخورد یک دستگاه نیسان با عابر پیاده در سلیمان‌آباد تنکابن یک مرد 54 ساله مصدوم شد و توسط پایگاه امداد و نجات دوهزار تنکابن به مرکز درمانی انتقال یافت.
دستگیری کلاهبردار
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس اداره آگاهی آذربایجان شرقی گفت: 11 عضو باند کلاهبرداری که با چک‌های سفید امضا تیرآهن می‌خریدند توسط پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ صابر عباس‌زاده افزود:‌ این افراد با کشیدن چک سفید امضا در بازار تیرآهن و ام‌دی‌اف می‌خریدند و آن را زیر قیمت روز بازار می‌فروختند.
وی اضافه کرد: این افراد 4 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.
انفجار کپسول گاز
ایلام- ایرنا: فرمانده انتظامی آبدانان گفت: ‌بر اثر انفجار کپسول گاز در یکی از خانه‌های این شهرستان یک نفر جان خود را از دست داد. علی جمالوندی افزود: شدت انفجار به حدی بالا بود که بدن یک دختر 25 ساله متلاشی و غیرقابل شناسایی بود.
سقوط خودرو به دره
شهرکرد- ایرنا: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر سقوط یک خودرو پیکان از گردنه چارطاق شهرستان لردگان به قعر دره، چهار نفر جان خود را از دست دادند.
فرامرز شاهین افزود: بر اثر این حادثه سه نفر از اعضای یک خانواده که یک پدر و 2 فرزند بودند و یک نفر دیگر، جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: این حادثه یک مصدوم نیز داشت که به وسیله آمبولانس به اورژانس لردگان انتقال داده شده است.
قاچاق کالا
اصفهان- فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از قاچاق هفت دستگاه خودرو خبر داد.
سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی گفت: مامورین ایستگاه ایست و بازرسی شهر امامی شهرضا یک دستگاه کامیون کشنده حامل سه دستگاه خودروی ام‌وی‌ام، یک دستگاه لکسوز و سه دستگاه تویوتا که فاقد مدارک گمرکی بود را توقیف کردند.
وی اضافه کرد: ارزش این خودرو 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
جریمه قاچاقچی برنج
همدان- ایرنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: یک قاچاقچی برنج در شهرستان ملایر با رای قاضی به پرداخت 2 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
علیرضا حسن‌پور اظهار کرد: یک شرکت پخش سراسری واقع در ملایر اقدام به نگهداری حدود 53 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 1/5 میلیارد ریال کرده بود که به تعزیرات حکومتی ملایر معرفی شد.
وی اضافه کرد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ملایر اقدام به ضبط برنج خارجی این شرکت پخش سراسری به نفع دولت کرده است.
سوخت قاچاق
فهرج- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان فهرج از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه تریلر خبر داد.
سرهنگ مهدی پنجعلی‌زاده گفت: مأموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور فهرج- زاهدان به یک دستگاه تریلر حامل سوخت مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متنوقف کردند.
وی اظهار داشت: مأموران پس از بازرسی خودرو و بررسی مدارک موفق به کشف 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق شدند.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد.
دستگیری شایعه‌ساز در فضای مجازی
ملارد- مهر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد از دستگیری یک شایعه‌ساز فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.
جواد جبله افزود: این فرد اقدام به شایعه پراکنی در فضای مجازی در شهرستان ملارد می‌کرد، که با اقدام به موقع دستگیر شد.
وی اضافه کرد: با شایعه پراکنان در فضای مجازی به شدت و با قاطعیت برخورد می‌شود و نیروها در آمادگی و هوشیاری کامل به سر می‌برند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت: این فرد شایعه‌ساز در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و نسبت به عمل انجام شده اظهار پشیمانی کرد.
برخورد سمند با ایستگاه اتوبوس
مشهد- باشگاه خبرنگاران جوان: برخورد سواری سمند با جایگاه انتظار مسافران در ایستگاه اتوبوس منجر به زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان شد.
خودروی سمندی که در مسیر حدفاصل بزرگراه آزادی تا پل قائم مشهد در حرکت بود به علت نامعلومی از مسیر منحرف و به شدت با دانش‌آموزان دبیرستانی که در انتظار رسیدن اتوبوس بودند برخورد و 4 دانش‌آموز و یک زن میان سال را زخمی و راهی بیمارستان کرد.
امدادگران اورژانس با اعزام به محل حادثه مجروحان را به بیمارستان امدادی منتقل کردند.
کارشناسان پلیس در محل حادثه حاضر و در حال تشخیص علت این حادثه هستند.
انحراف از جاده 44 مسافر را مصدوم کرد
مشهد- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در انحراف اتوبوس در مسیر چناران- مشهد در مجموع 24 نفر مصدوم شدند.
شهرام طاهرزاده افزود: در مجموع در این حادثه 24 نفر مصدوم شدند که 7 نفر از آنان به بیمارستان ثامن، چناران و مابقی به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافتند.
طاهرزاده اظهار داشت: این حادثه کشته نداشته و مصدوم نیز بدحال نبوده و امیدواریم این افراد پس از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان مرخص شوند.
کشف کالای قاچاق
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف کالای خارجی قاچاق در این استان خبر داد.
سرهنگ «ستار خسروی» اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از دپوی 2 محموله پتو و ادکلن خارجی قاچاق در 2 انبار در شهر اصفهان مطلع و در بررسی از آنجا 31 گونی پتو با مارک‌های مختلف، 2 کیسه حوله و 870 عدد ادکلن خارجی قاچاق کشف شد.وی با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام شده است، گفت: در این خصوص 2 نفر دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.