kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
پزشکیان:

طرح سلامت با هزینه‌کرد و ارائه خدمت سنخیتی ندارد


نایب‌رئیس ‌مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت با روند پیش‌گرفته طرح تحول سلامت و برنامه‌های خود با شکست روبه‌رو می‌شود، گفت: از پنج سال گذشته مدام تذکر داده‌ام که سرانجام این راه با شکست و مشکل مواجه خواهد بود.
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در رابطه با حذف 160 قلم دارو از تحت‌پوششی بیمه اظهار کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم ولی با طرح تحول سلامت وزارت بهداشت چنین مسائلی محتمل بود.
وی با تاکید به اینکه در هر کاری ابتدا باید میزان پول و داشته خود را ببینیم و سپس به همان میزان سرویس و خدمت‌رسانی کنیم، گفت: قطعاً باید میزان پول و داشته با میزان خدمت‌رسانی و برنامه عرضه خدمت تطابق داشته باشد.
وی اذعان داشت: اگر یک خدمت را عرضه کنیم که پولش را نداریم قطعاً نتیجه همراه با مشکل خواهیم داشت به طوریکه الان نیز با همان مشکل روبه‌رو هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: وزارت بهداشت و درمان خدمت را بدون شناخت پول در جیب ارائه داده که به‌تبع آن بعد از گذشت یک مدت به شرکت دارویی، پزشک، پرستار، کارکنان و بازار بدهکار می‌شود.
پزشکیان متذکر شد: اگر به اندازه پول و جیبمان توقع ایجاد کنیم و به همان اندازه خدمت‌رسانی انجام دهیم و با مردم ارتباط داشته باشیم، دیگر به این مرحله نخواهیم رسید که به یکباره 160 قلم از داروها از تحت ‌پوششی قرارگیری بیمه خارج شود.
نایب‌رئیس ‌مجلس اضافه کرد: الان مشکل این است که میزان پول در جیب را ندیده ولی ارائه خدمت می‌کنیم که بعد از مدتی تازه متوجه خواهیم شد روش پیش گرفته غلط بوده و باید به نحو دیگری انجام می‌گرفت.
پزشکیان ادامه داد: با این مشکلات فرد نسخه به دست وقتی به داروخانه مراجعه می‌کند ولی دارویی نمی‌گیرد و به‌تبع آن کارخانه‌های داروساز نیز متضرر می‌شوند، باعث ناراحتی و مشکلاتی می‌شود در حالیکه اصلاً نیازی به این نبود که چنین کارهایی را از اول انجام دهیم.