kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

تظاهرات در حومه دمشق علیه معارضان مسلح تروریست‌ها به سوی معترضان تیراندازی کردند


صدها تن از شهروندان سوری ضمن برپایی تظاهرات در حومه جنوبی دمشق، خواستار پاکسازی کامل این منطقه‌ از عناصر تروریستی شدند و همزمان، تروریست‌ها به سمت مردم معترض تیراندازی کردند.
به گزارش ایسنا، صدها تن از ساکنان دو شهرک «پیلا» و «بیت سحم» در حومه جنوبی دمشق با برگزاری تظاهرات گسترده، از «شورشیان مسلح» خواستند  این دو شهرک را ترک کرده و به توافقنامه آشتی بپیوندند.
تظاهرکنندگان در شعارهای خود همچنین، تروریسم و تفکرات تکفیری را محکوم کردند و از تروریست‌ها خواستند یا به توافقنامه صلح بپیوندند و بدان پایبند باشند و یا این دو شهرک را ترک کنند. شورشیان مسلح نیز در واکنش به شعارهای مردم، به سوی آنها تیراندازی کردند.
به گفته منابع محلی، در این تیراندازی تعدادی از تظاهرکنندگان زخمی شدند.
ادلب
خبرهای میدانی نیز حاکی است، پیشروی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه به سمت «ادلب» آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد؛ به گزارش فارس، نیروهای دولتی و متحدان در جنوب استان ادلب موفق شدند عناصر «جبهه‌النصره» را از ارتفاعات «خزنه» و روستاهای «مشهد» و «مریجب ‌المشهد» بیرون کنند. نیروهای دولتی علاوه‌بر آن، به شهرک «سنجار» یکی از مهمترین مقرهای تروریست‌های جبهه‌النصره در شرق ادلب، نزدیکتر شدند و به چهارکیلومتری این شهرک رسیدند. در صورتی که نیروهای دولتی بر سنجار مسلط شوند،‌ فرودگاه «ابوظهور» نیز در نوبت آزادسازی قرار خواهد گرفت.