kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

چاره عبور از مشکلات، اقتصاد مقاومتی است نه فرافکنی(خبر ویژه)



«شرط عبور از مشکلات اقتصادی فعلی، توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است نه فرافکنی از نوع سخنان آقای جهانگیری».
محمدکاظم انبارلویی ضمن یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: معاون اول رئيس جمهور صورتحساب اعتراضات در مشهد و برخي از شهرها را به نام رقباي سياسي فاكتور كرده است. حال آنكه سايت آمريكايي « آمدنيوز» ، «كلمه» و «بي‌بي‌سي» رسما از اعتراضات حمايت كرده و وزارت خارجه آمريكا در يك اقدام مداخله‌جويانه بدون پرده‌پوشي از معترضين حمايت نموده است. همچنين ترامپ بدون پرده‌پوشي حمايت خود را از اين نوع اعتراضات پنهان نكرده است.
حميدرضا جلايي‌پور عضو حزب منحله مشاركت و از فعالان فتنه 88 هم مدعي است اعتراضات مشهد از سوي جريان حزب‌اللهي عليه دولت سازماندهي مي‌شود! خب اين طور حرف زدن نوعي فرار به جلوست. فتنه خط قرمز انقلاب است. اگر  آقايان در اين چند سال با برخي فتنه‌گران هم‌پيمان نمي‌شدند این اتفاقات نمي‌افتاد.
سال 71 هم وقتي تورم 51 درصدي اتفاق افتاد شاهد ناآرامي‌هايي از اين دست بوديم. مسئولين كنوني اقتصاد همان روزها در مصادر امور  اقتصادي بودند. سياست‌هاي تعديل منجر به رويكردهايي شد؛ هم اشتغال به خطر افتاد و هم تورم به صورت بهمن‌‌وار افزايش يافت كه بهانه‌اي دست برخي براي بروز اغتشاش‌ها داد. مطالبات معيشتي مردم بويژه اقشار محروم بحق است. وعده‌هايي هم كه دولت داده بايد به آن عمل شود تا از اين گردنه عبور كنيم. شرط عبور از اين گردنه توجه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است. دولت بايد نسبت بودجه 97  را با اقتصاد مقاومتي توضيح دهد. آگاهان اقتصادي نسبتي بين اين دو نمي‌بينند.
آنچه آقاي جهانگيري در مورد ريشه اين رويدادها مدعي است با واقعيت نمي‌خواند. فهم دقيق مسئله به حل مسئله كمك مي‌كند. اما اگر مسئله را غلط بنويسيد حل آن نه تنها ممكن نيست بلكه پيچيده‌تر مي‌شود. معيار تورم فقط گزارش‌های بانك مركزي  و مركز آمار ايران نيست بايد به جيب مردم هم نگاه كنيد.
دولت بايد فكري براي  تعطيلي بنگاه‌هاي اقتصادي بكند. ساده‌ترين راه حل جلوگيري از ورود كالاي قاچاق به كشور است كه متاسفانه دولت كارنامه روشني در اين باره ارائه نمي‌دهد.
مردم ما آگاه هستند  و عليرغم گله‌هايي كه از دولت دارند راه ابراز اين گله‌ها را اعتراض  و تظاهرات خياباني و شعارهاي آمريكا شاد كن نمي‌دانند. حساب كساني را كه بر اين امواج سوار مي‌شوند و از آب گل‌آلود ماهي مي‌گيرند بايد از مردم نجيب و آگاه و با بصيرت جدا بدانيم. مسئولین دولتي هم بايد از فرافكني و فرار به جلو و متهم كردن  رقيب پرهيز كنند . اين راه بيراهه رفتن است. دولت بايد در برابر اعتراضات بحق مردم و سخنان منتقدين دلسوز صبوري پيشه كند و آن‌را درك نمايد.
حضور وسيع مردم در تظاهرات  9 دي سراسر كشور نشان داد مردم به نظام و دولت و مسئولین كشور وفادارند. با هرگونه سوء استفاده و فتنه‌گري برخورد مي‌كنند و بين خادم و خائن تمييز مي‌دهند  و هوشيارانه تحولات كشور را  رصد نموده و نسبت به هرگونه تحرك دشمن حساس هستند و قطعا مسئولانه عمل مي‌كنند.