kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
دما در غالب نقاط کشور تا سه‌شنبه افزایش نسبی دارد

ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه


از روز دوشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور وارد شده و به تدریج موجب بارش باران در استان‌های شمال غرب، غرب و سپس ارتفاعات البرز خواهد شد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی کشور، انتظار می‌رود که انباشت غلظت آلاینده‌ها برای شهرهای تهران، اصفهان، اراک امروز و تا اواخر روز دوشنبه و برای مشهد مقدس تا سه‌شنبه بعدازظهر تداوم یافته و به تدریج سطح آلودگی هوا از شرایط نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) به شرایط قرمز (ناسالم برای تمام گروه‌ها) افزایش یابد. بنابراین توصیه می‌شود، طی این مدت ضمن بکارگیری تدابیر ویژه در مدیریت ترافیک شهری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی، افراد با حساسیت‌های تنفسی و قلبی و همچنین کودکان از فعالیت در فضای باز تا حد امکان خودداری نمایند.
 از روز دوشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور وارد شده و به تدریج موجب بارش باران در استان‌های شمال غرب، غرب و سپس ارتفاعات البرز خواهد شد. در پی ورود این سامانه، سرعت وزش باد تشدید یافته و ضمن کاهش آلودگی و تلطیف هوا، موجب بارش باران در غالب نقاط در شمال غرب، غرب و سپس دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز خواهد شد. انتظار می‌رود که ارتفاعات کوهستانی و مناطق سردسیر طی این مدت از بارش برف برخوردار شوند. همچنین امروز تا روز سه‌شنبه غالب نقاط کشور به‌ویژه نواحی غربی، مرکزی و شمال کشور با افزایش نسبی دما مواجه خواهند بود و از روز سه‌شنبه دما در غالب نقاط نیمه غربی کشور کاهش خواهد یافت. انتظار می‌رود دمای هوا در نواحی غرب و شمال غرب از سه‌شنبه تا چهارشنبه حدود 3 تا 6 درجه سلسیوس کاهش یابد.