kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
دادستانی کرمانشاه اعلام کرد

پرداخت سپرده‌های مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاه در یک زمان واحد


دادستانی کرمانشاه اعلام کرد که در صورت صدور حکم قطعی و ایجاد زمینه پرداخت، در یک زمان واحد مبالغ موجود میان مالباختگان پرونده گلیم و گبه و براساس تناسب قانونی پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، دادستانی کرمانشاه در چهارمین اطلاعیه خود درباره پرونده «مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» اعلام کرد که پس از 14 ماه تحقیقات، این پرونده منتهی به صدور کیفرخواست و ارجاع به دادگاه شده است که نظر به حجم 122هزار صفحه‌ای این پرونده و تعداد 11هزار و 616 نفری مواردی باید مدنظر قرار بگیرد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: صدور کیفرخواست و ارجاع پرونده به دادگاه از طریق پیامک به همه شکات ابلاغ شده است و هم اکنون در شعبه سوم دادگاه کیفری یک که با حکم ویژه رئیس ‌قوه قضائیه دارای اختیارات کامل قانونی برای رسیدگی به پرونده با موضوعات مختلف است، مطرح و در دست مطالعه است.
این اطلاعیه می‌افزاید: چنانچه نیازی به حضور شکات در دادگاه باشد از طریق پیامک در سیستم ثنا اعلام خواهد شد و براین اساس حضور افراد در دادگاه فعلاً لازم نیست.
در اطلاعیه دادستانی کرمانشاه آمده است: مالباختگان توجه داشته باشند که مراجعات بدون دعوت به دادگاه، موجب کندی روند کار و اطاله دادرسی خواهد شد که نتیجه آن تأخیر در پرداخت و تعیین تکلیف نهایی است و تاکنون نیز به هیچ‌یک از مالباختگان پرداختی انجام نشده و در صورت صدور حکم قطعی و ایجاد زمینه پرداخت در یک زمان واحد، مبالغ موجود میان مالباختگان براساس تناسب قانونی پرداخت خواهد شد و براین اساس پیگیری شخصی موجب تسریع یا اولویت در پرداخت نیست و موجب کندی روند دادرسی می‌شود.