kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زلزله 25میلیارد ریال به بخش فرهنگ و هنر استان کرمانشاه خسارت وارد کرد


 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زلزله مهیب 7/3 ریشتری شامگاه 21 آبان کرمانشاه بالغ بر 25 میلیارد ریال خسارت به بخش فرهنگ و هنر این استان وارد آورده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعباس صالحی شامگاه جمعه در پایان سفر 2 روزه خود به استان کرمانشاه که به منظور بازدید از مناطق زلزله زده انجام شد. در نشست خبری با ‌اشاره به خسارت‌های وارد آمده و تخریب مجتمع‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان نسبت به بازسازی و ساخت مجدد این مجتمع‌ها اقدام می‌کند.
صالحی افزود: ساخت چهار مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، ازگله و گیلانغرب از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که دنبال می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: علاوه‌بر احداث این مجتمع‌های فرهنگی و هنری، راه‌اندازی نگارخانه شهر قصرشیرین و راه‌اندازی یک سالن موقت فرهنگی در بوستان شهر سرپل‌ذهاب از دیگر اقدام‌های در دست اجراست.
وی یادآوری کرد: در زلزله مهیب کرمانشاه، هفت کتابخانه این استان نیز تخریب شد که پنج مورد نیاز به مقاوم‌سازی مجدد و 2 مورد هم نیاز به نوسازی دارد که انجام می‌شود.
صالحی ابراز امیدواری کرد تمامی این پروژه‌های فرهنگی تا پایان شهریور سال 97 به اتمام برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از اجرای یکصد برنامه فرهنگی و هنری در مدت زمانی که از وقوع زلزله می‌گذرد خبر داد و گفت: برنامه‌هایی نیز در دست اجرا و اقدام داریم که یکی از آنها راه‌اندازی فستیوال فرهنگی و هنری در مناطق زلزله‌زده با حضور هنرمندان تمامی استان‌های کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در این فستیوال قرار است هر هفته و یا هر 2 هفته یک بار هنرمندان یک استان کشور در مناطق زلزله‌زده برنامه اجرا کنند تا آلام و رنج‌های مردم حادثه دیده را کاهش دهند.
صالحی یادآوری کرد: تمامی معاونت‌ها و ادارات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف شده‌اند تا جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی را در مناطق زلزله‌زده برگزار کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی سینمای سیار در سرپل ذهاب و یکی از شهرهای اورامانات خبر داد.