kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

دستگیری دامپزشکی که شترها را جراحی زیبایی می‌کرد!



اگرچه سال‌هاست عمل‌های زیبایی مد شده و زنان و مردان بسیاری هزینه‌های گزافی برای انجام این عمل‌ها می‌پردازند، اما چندی است که تب جراحی زیبایی به دنیای شترها نیز سرایت کرده و این حیوان‎های زبان بسته نیز از تیغ جراحان زیبایی بی‏نصیب نمانده‌اند!
به گزارش رسانه‌های سعودی، پلیس سعودی یک دامپزشک را که با استفاده از مواد تزریقی، ساختار چهره شترها را تغییر داده و برای شترها جراحی زیبایی انجام می‌داد، دستگیر کرده است.
یکی از فعالان حوزه شترداری و پرورش شتر گزارش کرد: یک دامپزشک مقیم سعودی با تزریق موادی مانند بوتاکس و گذاشتن پروتز گونه، چهره و بینی شترهایی که در جشنواره شتر ملک عبدالعزیز شرکت می‌کنند، را زیباتر کرده است.
نیروهای انتظامی سعودی هنگام دستگیری این دامپزشک مقدار قابل توجهی مواد تزریقی در بینی، گوش و گونه شترها و همچنین 700 هزار ریال سعودی کشف و ضبط کردند. این دامپزشک مواد تزریقی را از یکی از کشورهای همسایه به سعودی آورده بود.
مدیریت جشنواره شتر ملک عبدالعزیز نیز اعلام کرد: فهرست موارد تقلب در جشنواره آماده و به کمیته کشف تقلب ارائه خواهد شد تا شترهایی که عمل زیبایی کرده‌اند از مسابقات حذف شوند.
مدیریت جشنواره شتر ملک عبدالعزیز همچنین از وزارت کشور و اداره اطلاعات منطقه ریاض برای کشف اینگونه اقدامات تشکر کرد و این اقدامات را ناقض حقوق حیوانات و نقض اصل رقابت شرافتمندانه دانست.