kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

مراسم ازدواج یک زوج آواره در اردوگاه پناهجویان


یک زوج روهینگیایی که پس از فرار از میانمار مدتی از هم خبر نداشتند، مراسم ازدواجشان را در اردوگاه پناهجویان در بنگلادش جشن گرفتند.
به گزارش رویترز، یک زوج روهینگیایی مراسم ازدواجشان را در اردوگاه پناهجویان «کوتوپالانگ» در منطقه بازار کوکس در بنگلادش جشن گرفتند. حدود 660 هزار مسلمان روهینگیایی از ماه اوت تاکنون به این اردوگاه پناه آورده‌اند.
این عروس و داماد روهینگیایی ساکن روستایی در ایالت راخین میانمار بودند. این روستا به دلیل وجود 1000 فروشگاه در آن، به بازار «فویرا» معروف است. عروس و داماد که به ترتیب 18 و 23 سال دارند، قبل از آغاز خشونت‌های 25 اوت، تصمیم داشتند ازدواج کنند. پس از اینکه ارتش روستای آنها را به آتش کشید، این دو از میانمار فرار کردند و به مدت 2 هفته از یکدیگر بی‌خبر بودند اما پس از مدتی در اردوگاه «کوتوپالانگ» یکدیگر را پیدا کردند و حالا پس از گذشت چند ماه مراسم ازدواج گرفته‌اند.
در روستای این عروس و داماد اگر زوجی قصد ازدواج داشته باشد باید 370 دلار به مقامات اجرایی روستا بپردازد. اما در اردوگاه آنها مجبور نیستند به کسی پولی بدهند.
به گفته داماد، این زوج تا زمانی که مشخص نشود قرار است کجا زندگی کنند، بچه‌دار نخواهند شد. او می‌گوید فقط در صورتی به میانمار برمی‌گردد که حق شهروندیش به رسمیت
 شناخته شود.