kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

پراکندگی محل مسابقات، مهمترین مشکل بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸




رئیس‌مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفت: پراکندگی چهارشهری که بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در آن برگزار می‌شود، کار را برای کاروان‌های بزرگ سخت خواهد کرد.
اصغر رحیمی درباره اینکه جاکارتا چقدر آماده میزبانی از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است، بیان کرد: آنها تلاش خود را می‌کنند و امیدوارم در این مدت باقی مانده تا بازیها مشکلات برطرف شود. هنوز پراکندگی محل مسابقات مختلف وجود دارد. جاکارتا با وجود اینکه امکانات بهتری دارد اما شهر شلوغی است و ترافیک سنگینی دارد. مسئولان برگزار ی بازی‌ها امیدوارهستند در آن فصل که بازی‌ها برگزار می‌شود، مردم به مسافرت بروند تا جمعیت کمتر شود.
او ادامه داد: پالمبانگ شهر دیگر اندونزی که آن هم محل برگزاری برخی رشته‌های بازی‌های آسیایی است، امکانات ضعیف تری نسبت به جاکارتا دارد . در بحث زیر ساخت همان امکانات قدیمی را تعمیر و بازسازی کرده‌اند. در پالمبانگ نمی‌توان گفت دهکده وجود دارد بلکه حالت مجتمع است و البته خیلی هم استاندارد بالایی ندارد.
رحیمی با‌اشاره به برگزاری برخی رشته‌ها در حومه، گفت: برخی رشته‌های دیگر در دو شهر دیگر برگزار می‌شود که ۳۰۰ کیلومتر با جاکارتا فاصله دارند که در آن شهرها دهکده ورزشکاران وجود ندارد و ورزشکاران در هتل اسکان داده می‌شوند. این شرایط برای کشورهایی که کاروان‌های بزرگی دارند سخت است و اگر همه ورزشکاران در یک دهکده بودند، کنترل آنها برای سرپرست کاروان‌ها راحت‌تر بود.
او افزود: در بررسی‌های اولیه که انجام دادیم در هر چهار شهر ورزشکاران را داریم و حتی مدال آوران هم هستند. بنابراین نمی‌توانیم در این شهرها که دور هستند، ورزشکار نداشته باشیم. نکته دیگری که مشاهده کردیم، برخلاف دوره‌های قبل بازی‌ها آسیایی، مسئولان برگزاری برای انجام کارها از افراد محلی استفاده کرده‌اند و کار را به خارجی‌ها ندادند و حالا اینکه افراد خودشان چقدر تجربه دارند را نمی‌دانم.