kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

حمایت از استعدادهای سینمای دفاع مقدس در جشنواره رسام (اخبار ادبی و هنری)



جشنواره رسام با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان اما بدون پشتیبان سینمای دفاع مقدس برگزار می‌شود.
علی اصغر جعفری رئیس‌سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در نشستی خبری گفت: نخستین دوره جشنواره رسام با محوریت دفاع مقدس و مقاومت در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در عرصه هنر تولید آثار کوتاه در بخش‌های مختلف است و در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که البته این امر نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها است.
وی 28 اسفند سال جاری را آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد و افزود: پایان فروردین سال 97 داوری آثار انجام می‌شود و اواخر اردیبهشت هم اختتامیه این دوره در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.
انسیه شاه حسینی کارگردان سینما و دبیر جشنواره رسام نیز در این نشست خبری گفت: رسام به معنای گلوله‌ای است که نور تولید می‌کند و به گمشدگان راه را نشان می‌دهد. این جشنواره در شرایطی برگزار می‌شود که سینمای دفاع مقدس دچار آفت شده است و این جشنواره می‌تواند به نوعی نهال کاری در سینمای دفاع مقدس باشد.
وی توضیح داد: در تلاش هستیم تا کسانی که دغدغه ساخت فیلم دفاع مقدسی دارند اما بنا به دلایل مختلفی حمایت نمی‌شوند را پیدا کرده و به آنها کمک کنیم تا با راهنمایی‌های مناسب دست به تولید فیلم‌های خود در حوزه دفاع مقدس بزنند.کسانی که بتوانند آثار خوبی تولید کنند، بی‌شک دبیرخانه جشنواره آنها را رها نمی‌کند و هدایت و حمایت لازم را نسبت به آنها خواهد داشت.
این فیلمساز با‌اشاره به اینکه به دنبال تزریق فیلمساز دفاع مقدسی به سینمای ایران هستیم، تاکید کرد: می‌دانم که بچه‌های جشنواره «رسام» در آینده نزدیک به جشنواره «عمار» تزریق می‌شوند.
شاه حسینی گفت: آثار قابل ارائه در بخش‌های مستند، کوتاه، انیمیشن و نماهنگ باید بین سه‌دقیقه تا 30 دقیقه باشد.