kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    تیراندازی منجر به قتل
گرگان - فارس: رئیس پلیس آگاهی گلستان از وقوع قتل در شهرستان آزادشهر خبر داد.
مجتبی مروتی گفت: فردی با سلاح شکاری در شهرستان آزادشهر فرد دیگری را به قتل رسانده است.
وی ادامه داد: تیم ویژه از پلیس آگاهی استان  به محل حادثه اعزام شده و تحقیقات برای دستگیری قاتل و جزئیات وقوع حادثه درحال انجام است.
گفته می‌شود مقتول مرد 30 ساله است که در جاده با شلیک سلاح شکاری مجروح و پس از انتقال به بیمارستان حضرت معصومه(س) آزادشهر بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.
واژگونی کامیون
قزوین- فارس: رئیس پلیس راه استان قزوین از واژگونی یک دستگاه کامیون بر اثر بی‌احتیاطی راننده در آزاد راه قزوین-رشت خبر داد.
نصرالله بیگلری افزود: براساس گزارش ماموران، راننده کامیون در حال ورود غیرمجاز به آزادراه با گاردریل موجود در حاشیه آزاد راه برخورد و با عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون شد.
رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان کرد: راننده کامیون بر اثر شدت جراحات در محل وقوع حادثه فوت و توسط عوامل اورژانس به بهشت فاطمیه منتقل شد.
انهدام باند سارقان
تسنیم - اصفهان: فرمانده انتظامی نجف‌آباد گفت: در عملیات ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان 4 سارق اماکن خصوصی دستگیر شدند.
سرهنگ محمدرضا خدادوست اظهار داشت: با شناسایی سارقان مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه هر 4 سارق را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهمان به سرقت اماکن خصوصی به ارزش 130 میلیون ریال اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و همگی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
آخرین خواب راننده
شاهرود- خبرگزاری صدا و سیما: جانشین پلیس راه شاهرود-میامی اظهار داشت:  خستگی و خواب آلودگی راننده وانت نیسان در محور شاهرود- میامی، دو قربانی گرفت.
سرگرد مرادی گفت: بی‌توجهی راننده به جلو و ناتوانی وی در کنترل وسیله نقلیه، باعث شد خودروی نیسان با دو سرنشین با انحراف به چپ و برخورد با نیوجرسی آتش بگیرد.
وی افزود:  در این حادثه راننده و سرنشین در آتش سوختند و کشته شدند. پلیس خستگی و خواب آلودگی راننده را علت این حادثه اعلام کرده است.
دستگیری کلاهبردار
سرویس شهرستانها:  رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار در این استان خبر داد. سرهنگ «احمد کرمی» اظهار داشت: نامبرده از طریق اخذ تسهیلات بانکی، خواستگاری و شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی و... از 12 نفر مبلغ 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود که توسط پلیس آگاهی استان قم شناسایی و دستگیر شد.
وی با بیان این که اغلب این کلاهبرداری‌ها در تهران صورت گرفته است، گفت؛ متهم دارای چهار فقره سابقه کیفری به اتهام جعل عنوان مشاغل علمی، ارگان‌های دولتی و ادعای اعمال نفوذ در برخی دستگاه‌هاست.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: وی عمده سوژه‌های خود را در فضای مجازی شناسایی و از آنها کلاهبرداری می‌کرد که نهایتا پس از دستگیری به همراه پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی استان شد.
قاتل خاموش
کرمان - ایسنا: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از جان‌ باختن یک نفر به دلیل مسمومیت با مونواکسیدکربن خبر داد.
سیدمحمد صابری به ایسنا گفت:  این حادثه به علت استفاده از ذغال در فضای بسته در روستای سردی از توابع رودبار جنوب رخ داده است، شایان ذکر است که وضعیت عمومی دو مسموم دیگر مساعد است.
وی اضافه کرد:  همچنین 9 نفر دیگر شامل خانم و آقا در رده‌های سنی 1 تا 77 سال نیز بر اثر گاز منوکسیدکربن در این شهرستان مسموم شدند.
کشف هروئین
فارس- ایسنا:  فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 41  کیلو و 450 گرم هروئین در این استان خبر داد.
سرتیپ احمدعلی گودرزی گفت: سوداگران مرگ با دو دستگاه پژو پارس حامل مواد مخدر و یک دستگاه پژو 405 به عنوان اسکورت در ورودی شهرستان شیراز گرفتار کمین ماموران مبارزه با مواد مخدر فارس شدند که منجر به درگیری مسلحانه شد. قاچاقچیان پس از نیم ساعت درگیری، وقتی توان مقابله با آتش پر حجم پلیس را در خود ندیدند، تسلیم شدند.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر شدند.
دستگیری قاتل
ساوه- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: درگیری بین دو جوان در ساوه، کشته شدن یکی از آنها را در پی داشت که قاتل ساعتی بعد توسط پلیس دستگیر شد.
پرویز اسدی اظهار داشت: طی درگیری که بین دو جوان 22 و 26 ساله در یکی از پارک‌های شهر ساوه رخ داد، جوان 22 ساله به علت اصابت چاقو توسط طرف مقابل نزاع مصدوم شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه افزود: مصدوم این حادثه بعد از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت متاسفانه جان خود را از دست داد.
اسدی با بیان اینکه بلافاصله عملیات پلیس برای دستگیری قاتل 26 ساله آغاز شد، خاطر نشان ساخت: فرد قاتل که متواری شده بود ساعتی بعد از وقوع قتل، در عملیات پلیس شهرستان ساوه شناسایی و دستگیر شد.
آتش‌سوزی در انبار
شهریار - مهر: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در انبار چوب 10 هزار متری جاده شهریار خبر داد.
سیدجلال ملکی افزود: این آتش‌سوزی که در جاده شهریار شهرک باغستان، محله سعیدآباد رخ داده بود، از سوی آتش‌نشانی باغستان به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با تشریح محل آتش‌سوزی، گفت: یک انبار بزرگ چوب، به وسعت بیش از 10 هزار مترمربع بود، که مقدار زیادی چوب و تخته و پالت‌های چوبی، در حجم بسیار زیاد در تمام بخش‌های این انبار نگهداری می‌شد، دقیقا در بخش مرکزی و میانی این انبار چیزی در حدود 1000 الی 1200 متر از  چوب‌ها دچار آتش‌سوزی شده بود و در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار بود و آتش‌نشانی باغستان نیز در حال انجام عملیات بود، که آتش‌نشانان تهران نیز به محل آتش‌سوزی رسیدند و از چند جهت عملیات خاموش کردن آتش را ادامه دادند.
وی اضافه کرد: این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت.
 دستگیری عامل تیراندازی
ایلام- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: عامل تیراندازی در مسکن مهر جانبازان دستگیر شده است.
تیراندازی هوایی فرد یا افراد ناشناس در محله جانبازان ایلام باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شد.
وی گفت: عامل تیراندازی در مسکن مهر جانبازان دستگیر شده است.
مرگ بر اثر واژگونی خودرو
کهنوج- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده پلیس راه کهنوج گفت: به علت توجه نداشتن راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی در محور کهنوج-بندرعباس دو نفر کشته و زخمی شدند.
ستوان یکم اسماعیل فیروزی گفت:  در این حادثه یک نفر مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان 12 فروردین کهنوج انتقال داده شد و یک نفر هم به دلیل جراحات جان خود را از دست داد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت:  به دلیل پایین بودن استانداردهای ایمنی در برخی راه‌های جنوب استان کرمان، بی‌احتیاطی و خواب آلودگی راننده و سرعت بالا و غیرمجاز در راه‌ها بسیار حادثه‌ساز است.