kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد

واگذاری 4 هزار کانکس توسط سپاه به مردم زلزله‌زده کرمانشاه



رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سپاه پاسداران اختصاص هشت هزار کانکس برای زلزله‌زدگان را تعهد کرده که تاکنون 4 هزار کانکس به مردم زلزله‌زده کرمانشاه تحویل شده است.
به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز پنجشنبه در نشست استانداران ادوار هرمزگان اظهار داشت: سپاه تا 45 روز آینده تمام تعهد خود را اجرایی می‌کند.
وی ادامه داد: 90 هزار چادر بین زلزله‌زدگان توزیع شد که سه برابر میزان مورد نیاز بود و هلال احمر بسته‌های امدادی را بین مردم آسیب‌دیده از زلزله توزیع کرد و به 48 هزار نفر دفترچه امدادی داده شد.
نجار عنوان کرد: بخش اعظمی از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته که امید می‌رود ظرف مدت زمانی کمتر از یک سال بتوان منطقه را بازسازی کرد.
وی اضافه کرد: قرار شده است همه دستگاه‌ها به بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کمک کنند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز داشت: کمبودها فراوان است ولی در مجموع برآیند کار و تلاش صورت گرفته مثبت و خوب ارزیابی می شود.
نجار  ابراز  داشت: گزارش‌های دریافتی از زلزله‌های کشور نگران‌کننده است و همه باید آمادگی داشته باشیم تا اگر زلزله‌ای در نقاط پرجمعیت رخ داد به سرعت برای کمک و امدادرسانی اقدام کنیم.
تاکنون 3500 کانکس در مناطق زلزله‌زده
 غرب کشور توزیع شده است
 ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز افزود: تا پنج هفته آینده نصب کانکس در تمام روستاهای استان به اتمام می‌رسد.
مجتبی نیک‌کردار گفت: از مجموع کانکس‌های توزیع شده یک هزار و 500 مورد آن توسط خیران و مابقی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین شده است.
وی اظهار کرد که برای ساختمان‌هایی که در شهرها تخریب شده یا کانکس می‌دهیم و یا صاحبان آنها می‌توانند با دریافت 50 میلیون ریال منزلی را برای خود اجاره کنند.
وی یادآوری کرد خانوارهایی که کانکس تحویل بگیرند، نمی‌توانند 50 میلیون ریال مبلغ اجاره را بگیرند.
کانکس به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که ساختمان آنها تخریب شده و دیگر قابل سکونت و تعمیر نباشد.
30 ماه است که در بی‌قانونی کار می‌کنیم
رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور با انتقاد از معطلی 30 ماهه لایحه مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ۳۰ ماه است که در بی‌قانونی کار می‌کنیم.
اسماعیل نجار به فارس گفت: لایحه مدیریت بحران از جمله لوایحی است که بررسی آن از مجلس قبل باقی ماند و در دوره فعلی مجلس معطل مانده است.
نجار ادامه داد: پیشگیری اولویت ما است اما نمی‌شود از سازمان مدیریت بحران در مواقع بحرانی انتظار داشت اما مشکلاتش را ندید.
وی افزود: نبود قوانین مناسب به همراه ضعف‌هایی که در اجرای برنامه‌ها وجود دارد مشکل ساز شده است، از طرفی در برخی کلان‌شهرها مانند تهران مشکلاتی مانند ساختمان‌های ناایمن و فرونشست زمین هم وجود دارد که اگر چاره اساسی برای آن اندیشیده نشود، در صورت وقوع بحران نمی‌توان کاری کرد.بنابراین اگر تجهیزات‌ به روز نباشد، مخاطرات را نشناسیم و هماهنگ نباشیم نمی‌توانیم حوادث را مدیریت کنیم، کار اساسی در مدیریت بحران، پیش‌بینی و پیشگیری است.