kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد

جزئیات انتقال دانشجویان دختر به محل سکونت والدین یا همسر


 بخشنامه «ماده ۱۶ شیوه‌ نامه نقل‌و‌انتقالات دانشجویی- ماده الحاقی میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع کاردانی و کارشناسی به محل سکونت والدین یا همسر» ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس این ماده، میهمانی دائم دانشجویان دختر در مقاطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به شهر محل سکونت والدین و یا همسر در صورت دارا بودن کلیه شرایط عمومی مندرج در شیوه نامه نقل و انتقالات، دایر بودن رشته متقاضی در واحد مقصد در سال ورودی دانشجو و تأیید مغایرت نداشتن محل سکونت و واحد مقصد انتخابی متقاضی امکان‌پذیر است.
مدارک و مستندات مورد نیاز متقاضیان شامل ارائه مدارک سکونت والدین و یا همسر، تصویر کلیه صفحات شناسنامه و تصویر مدرک دو سال آخر تحصیلی(پیش‌دانشگاهی و دیپلم) است.
هر دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط یکبار مجاز به استفاده از این ماده خواهد بود و انصراف از میهمانی دائم و تغییر مقصد امکان‌پذیر نیست.
همچنین واحد‌های مبدأ و مقصد بر اساس محل دو سال آخر تحصیلی دوره متوسطه، مدارک دانشجو را بررسی و موظف به تکمیل فرایند درخواست هستند و در صورت مغایرت واحد مقصد با محل دو سال آخر تحصیلی، مدارک معتبر محل سکونت در بررسی مبنای اقدام واحد‌های مبدأ و مقصد خواهد بود.
بر اساس بند‌های این بخشنامه با توجه به محدودیت امکانات بیمارستانی درخواست دانشجویان رشته‌های پرستاری، مامایی و علوم تغذیه بر اساس سایر موارد شیوه نامه نقل و انتقالات قابل بررسی است.
به منظور تسهیل در امور ثبت نام دانشجویان دختر، در طی دوره میهمانی دائم، تمام شهریه (اعم از ثابت و متغیر) به حساب واحد مقصد واریز خواهد شد و به منظور جبران بخشی از هزینه‌های واحد مبدأ، واحد مقصد باید در هر نیمسال شهریه ثابت را به واحد مبدأ پرداخت کند.