kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

خواندنی از ورزش ایران


*مجمع انتخاباتی فدراسیون دانش‌آموزی دیروز به ریاست غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. این مجمع 3 کاندیدا داشت که در پایان حسین بابویی با کسب 35 رای توانست برای 4 سال کرسی ریاست این فدراسیون را به دست آورد. علاوه بر حسین بابویی، فرشید ارمیان و محمد جعفری هم کاندیدای این فدراسیون بودند که قبل انتخابات فرشید ارمیان انصراف خود را اعلام کرد.
*اردوی تدارکاتی تیم ملی استقامت و نیمه استقامت امید (زیر 23 سال) از اول تا 10 دیماه 1396 در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.اسامی ورزشکاران دعوت شده به اردو به شرح زیر است:محمد گنج خانلو (البرز)، بهرام نجفی(آذربایجان شرقی)، امیر حسین جمشیدیان (اصفهان)، جعفر علیزاده(آذربایجان شرقی)، کیوان رکانی (خراسان رضوی)، علی اصغر موسی زاده (آذربایجان شرقی)، سجاد کوکبی (خراسان رضوی) مرتضی لطفی (آذربایجان شرقی)، مجید ابویی (یزد)، مجید شکاری (تهران)، سجاد طباطبایی (یزد)، امیر صبح خیز (تهران)، محمد امین مرادی (لرستان، پوریا شهسواری (تهران) محمد غزنچایی (سمنان) و علی قیاسی (همدان).
*تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا مقابل مالزی به پیروزی ۲ بر صفر رسید. گل‌های ایران را بهزاد زادعلی اصغری و صادق رحیمی به ثمر رساندند. تیم ایران روز سه‌شنبه نیز کره جنوبی را شکست داده بود. ملی پوشان ایران با کسب شش امتیاز سرگروه شدند.
*با حکم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، محمد خرم، سرپرست صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور شد. پیش از این محمد جمشیدی ، این سمت را بر عهده داشت. خرم پیش از این نیز مشاور امور ایثارگران وزیر بود.
*در نخستین روز از رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های جهان تیم بانک سرمایه ایران با نتیجه 3 بر2 مغلوب زاکسا لهستان شد.شاگردان کارخانه ست‌های اول و دوم را با امتیاز‌های ۱۹ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ به سود خود تمام کردند اما در سه ست بعدی مقهور جنگندگی شاگردان آنتونیو گاردینی شدند و به ترتیب ۲۵ بر ۱۶، ۳۱ بر ۲۹ و ۱۷ بر ۱۵ نتیجه را واگذار کردند.بانک سرمایه دیشب در دومین دیدارش از ساعت ۲۳ به مصاف سادا کروزیرو برزیل رفت.
*تیم‌ ‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی و علی پاکدامن عازم رقابت‌های گرندپری مکزیک ‌شد. مسابقات شمشیربازی گرندپری مکزیک در اسلحه سابر از فردا(24 آذر) به میزبانی شهر کانکون برگزار می‌شود.در این رقابت‌ها که در بخش انفرادی برگزار می‌شود ۱۲۶ شمشیرباز از کشورهای مختلف حضور دارند و تیم‌ ‌ملی ایران نیز با توجه به تاثیر کم امتیازات گرندپری مکزیک در رنکینگ جهانی و همچنین بعد مسافت با دو شمشیرباز بامداد پنج شنبه عازم مکزیک ‌شد. از این رو تیم‌ ‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی و علی پاکدامن و با هدایت پیمان فخری راهی مکزیک
شد.
*طی حکمی از سوی مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری، آقایان علی رضایی، نورمحمد حبیبی، داوود بهرامی، بابک شکی، شاهرخ مقدم، مهدی جمشیدخانی و عزت وجدانی به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون منصوب شدند.