kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

فریاد انزجار دانشگاهیان در «اجتماع جوانان مدافع حریم قدس شریف» جنگ با کفر سلطه‌گر استراتژی حیات ماست



اجتماع «جوانان‌مدافع‌حریم قدس شریف» در اعتراض به طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس با حضور گسترده دانشگاهیان و مردم در میدان فلسطین تهران برگزار شد.
دانشگاهیان، جوانان و اقشار مختلف مردم در این اجتماع تصاویر سردار سلیمانی را در دست داشتند و سربندهای «القدس لنا» بر پیشانی بسته بودند.
حاضران در این تجمع با سر دادن شعار «مرگ ‌بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اعتراض خود را به طرح ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نشان دادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.
ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این اجتماع گفت: اگر وحدت بین کشورهای اسلامی وجود داشت، هرگز ترامپ جرات نمی‌کرد چنین پیامی را علیه قدس شریف اعلام کند.وی خاطرنشان کرد: این توطئه که آمریکا اخیرا دنبال می‌کند، برای ایجاد خاورمیانه جدید است تا رژیم صهیونیستی حاکم بر تمام منطقه شود. آنها می‌خواهند مردم فلسطین را در کار انجام شده قرار دهند و درنهایت آنها را از سرزمینشان اخراج کنند ولی پاسخ محکم شما جلوی چنین اقدامی را خواهد گرفت.
احمد امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با‌اشاره به سه شکست بزرگ آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل در منطقه، گفت: آنها در اولین مسئله در بحث همه‌پرسی کردستان عراق شکست خوردند، بعد از آن بحث استعفای نخست‌وزیر لبنان بود که طولی نکشید در این حادثه هم شکست را پذیرفتند و سپس در بحث یمن و علی عبدالله صالح بود که خداوند اینجا هم مقاومت و رزمندگان مقاومت را پیروز کرد و عبدالله صالح به درک واصل شد.
حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه نیر در این اجتماع تأکید کرد: ما نیروی قدس را در جمهوری اسلامی ایران به عنوان آزادی قدس تشکیل دادیم. آیا نباید رؤسای کشورهای اسلامی علی‌الخصوص پارلمان‌های آنها قسمتی از ارتش کشورهای خود را برای دفاع از مسجدالاقصی آماده کنند؟
وی اظهار داشت: وقتی سردار سلیمانی می‌تواند با فرماندهی سربازهای کشورهای مختلف داعش را نابود کند آیا نمی‌تواند چنین ارتشی را برای بیت‌المقدس فرماندهی کند؟
مدافعان حریم قدس شریف در بیانیه پایانی این تجمع تصریح کردند: قدس و آزادی بیت‌المقدس از ابتدا آرمان انقلاب اسلامی بوده است! و حضرت امام(ره) با محور قرار دادن فلسطین به دنبال اجماع اراده‌های امت اسلامی برای مبارزه با کفر حاکم بر جهان بوده‌اند. چرا که ما مسلمانان بخواهیم یا نخواهیم در دنیای کنونی دو راه بیشتر در پیش رو نداریم یا باید دست از اعتقادات و ارزش‌های الهی‌مان بشوییم و ننگ زندگی کردن در سایه پرچم کفر را پذیرا شویم یا باید به فرموده امام خمینی «کمربندها را محکم ببندیم» و با ایستادن در برابر کفر جهانی، از حیثیت و شرافت انسانی اسلامی‌مان و از حیثیت بر باد رفته مستضعفان زمین دفاع کنیم، ماده‌پرستان حاکم نیز ما را جز سدی در برابر فسادشان در زمین به حساب نمی‌آورند و دست از مخالفت علیه ما و تبانی برای از بن برکندن امت اسلام نمی‌کشند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: آنگاه که تیر امیدشان بر سنگ خورده و تقابل و سازش ناپذیری قطعی شود، این ظواهر کنار رفته و کفر جهانی ماهیت اصلی خویش را که جز ظلم و زور و تجاوز نیست آشکار می‌سازد. لذا جنگ با کفر سلطه‌گر استراتژی حیات ماست و تا ابرقدرتان ماده‌پرست حاکم، به ضعف کشیده نشده‌اند و تا فتنه و فساد ناشی از حاکمیت ظالمانه آنان در زمین باقی است مبارزه نیز ادامه خواهد یافت و تنها زمانی که بزرگی، حاکمیت و قدرت اسلام، ترس را بر سراسر پیکره حکومت کفر مستولی سازد جسارت ظلم و طغیان را از آنان سلب و جرات تجاوز و سرپیچی را از آنان بگیرد و محرومان زمین رها شده از اسارت این دنیاپرستان، سرنوشت خویش را خود رقم زنند مبارزه علنی پایان می‌پذیرد.