kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

معاون هنری وزارت ارشاد تغییر کرد(اخبار ادبی و هنری)



طی حکمی از سوی وزیر ارشاد، سیدمحمد مجتبی حسینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جایگزین علی مرادخانی شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، معاونت هنری وزارت ارشاد یکی از بخش‌های انتقادآمیز این وزارتخانه بود. مرادخانی که در دولت اول اصلاحات نیز مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد بود، از ابتدای دولت یازدهم نیز به عنوان معاون هنری این وزارتخانه منصوب شد. با این حال مراکز زیرمجموعه این معاونت طی چهار سال گذشته دچار حاشیه‌های بسیار زیادی شدند. ازجمله اینکه تئاتر حرفه‌ای به خاطر فعال شدن تالارهای خصوصی که عمدتا با هدف کسب اقتصادی فعالیت می‌کنند به سمت ابتذال رفت، فضای هنرهای تجسمی محل قدرت‌نمایی تاجران و دلالان آثار هنری شد و گالری‌ها و نگارخانه‌ها نیز به سیطره غربگراها و روشنفکرنمایان درآمد، فضای موسیقی حرفه‌ای و جشنواره موسیقی فجر هم عموما از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دور بود و...
 باید منتظر ماند و دید که آیا سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون جدید هنری وزارت ارشاد چگونه به معضلات پردامنه مدیریت هنری دولت خواهد پرداخت.
 مجتبی حسینی پیش از این عضو هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک بود و همچنین دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت ارشاد را برعهده داشته است.