kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

کمیته بین‌المللی المپیک پیگیر دلیل عدم تصویب اساسنامه ایران شد


در آستانه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک با اساسنامه قدیمی، کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای پیگیرِ دلیل تصویب نشدن اساسنامه جدید این کمیته شده است.
بعد از اعلام ۲۵ دی ماه به عنوان زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و با توجه به عدم تائید نهایی اساسنامه اصلاحی، کیومرث هاشمی در نامه‌ای به معاون قوانین مجلس شورای اسلامی از وی برای برگزاری انتخابات بر اساس اساسنامه فعلی استعلام گرفت‌(نتیجه این استعلام بلامانع بودن برگزاری انتخابات بر اساس اساسنامه مصوب ۱۳۹۲ بود). همزمان کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک این کمیته را هم به نوعی در جریان این کار (برگزاری انتخابات با اساسنامه قدیمی) قرار داد. IOC  در پاسخ به این نامه، ایرادی به برگزاری انتخابات طبق اساسنامه قدیمی وارد نکرده است اما اعلام کرده که «کمیته ملی المپیک ایران باید دلیل عدم برگزاری مجمع و ارائه پیش‌نویس اساسنامه به آن را اعلام کند و بگوید چرا هنوز اساسنامه جدید جهت تائید نهایی ارسال نشده است؟!»
اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک به خاطر قانون انتزاع در دستور کار این کمیته قرار گرفت. حالا بعد از گذشت چهار ماه از تائیدیه اولیه IOC، پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک هنوز دو مرحله داخلی تائیدیه دیگر که یکی از آنها (بررسی توسط دولت) با قوانین IOC در تضاد است را پشت سر نگذاشته و همین مسئله این نهاد بین‌المللی را کنجکاو کرد و برای مسئولانش ایجاد ابهام و سوال کرده است که «چرا هنوز اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران برای تصویب نهایی به IOC ارسال نشده است؟»