kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
معاون رئیس‌جمهور:

درصد جانبازی مردم روستای «زرده» دالاهو بازنگری می‌‌شود


معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به ساکنان روستای «زرده» استان کرمانشاه قول داد تا یک ماه و نیم دیگر کمیسیون پزشکی را برای بازنگری در تعیین درصد جانبازی مردم به این روستا اعزام می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی که از روز شنبه برای دیدار با مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه وارد استان کرمانشاه شد روز یکشنبه با مردم روستای زرده از توابع بخش ریجاب شهرستان دالاهو دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
مردم روستای زرده در این دیدار که در منزل «فریدون حسینی» که هفت تن از اعضای خانواده‌اش در بمباران شیمیایی روستا در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در زلزله اخیر نیز سه تن دیگر از اعضای خانواده‌اش جان باختند، برگزار شد، از حجت‌الاسلام شهیدی خواستند در درصد جانبازی مردم روستا تجدید نظر کند.
روستای زرده در 40 کیلومتری کرندغرب از توابع شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه واقع شده و در جریان بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق در سال 67، 250 نفر از اهالی روستا به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 313 نفر نیز شیمیایی و به خیل جانبازان انقلاب اسلامی پیوستند.
رئیس ‌سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران این قول را به مردم داد که کمیسیون پزشکی در روستا مستقر شود و درصد جانبازی آنها را بازنگری کند.
او یکی از مشکلات پرونده جانبازان بمباران شیمیایی روستای زرده را نداشتن پرونده بالینی در زمان وقوع بمباران شیمیایی دانست و گفت: این موضوع را در تهران بررسی می‌کنیم.